مملیکا؛ بلاگر، تور لیدر و جهانگرده. اون به عنوان راهنما، سفرهای گروهی زیادی رو طراحی و اجرا کرده، به ماجراجویی علاقه داره و سفر چندین ماهه هم تجربه کرده. مملیکا در مقطع کارشناسی، مکانیک خونده و هشت سال در صنعت نفت و گاز کشور کار می‌کرده اما سال ۹۵ تصمیم به استعفا می‌گیره و از دنیای مهندسی خداحافظی می‌کنه. اون به ۲۷ کشور در ۴ قاره دنیا سفر کرده و در سفری به کشور زیبا و پر ماجرای «نپال» دیده‌ها و نادیده‌هاش رو با ما به اشتراک می‌گذاره، پس همراه‌مون باشید تا از طریق مملیکا بیشتر از نپال بدونیم.

نپال به روایت مملیکا / تصاویر بدیع و زیبا

سلام نو – سرویس گردشگری: مملیکا در وهله اول، از محل قرارگیری، مهم‌ترین بخش رشته ‌کوه‌های هیمالیا و وجود شرپاها، شعار ملی، پرچم و نظام سیاسی کشور نپال می‌گه: "نپال کشوری در شمال هند و جنوب چین می‌باشد. ۸ قله از ۱۴ قله بلند جهان (از جمله اورست) در این کشور و در رشته کوه‎‌های هیمالیا، که مهم‌ترین بخش آن در همین کشور هست قرار دارند. شعار ملی "مادر و سرزمین مادری از بهشت نیز والاتر اند" هست و ۸۱ درصد اونها هندو هستن و بقیه اکثرا بودایی و کمی هم مسلمان. نپال تنها کشوریه که پرچمش مستطیل نیست. مجلس نپال در اوائل سال ۲۰۰۸ میلادی رسماً نظام پادشاهی چندصدساله را در این کشور منحل و برقراری نظام جمهوری را تصویب کرد. بخش بزرگی از جمعیت نپال را شرپاها تشکیل می‌دهند که سال‌ها قبل از تبت به نپال مهاجرت کرده و در مرزهای شمالی نپال در ارتفاع بالای ۴۰۰۰ متر ساکن هستند و عمدتاً علاوه بر کشاورزی به اموراتی نظیر راهنمایی گردشگران و کوهنوردان می‌پردازند."

نپال به روایت مملیکا / تصاویر بدیع و زیبا

اون در ادامه راجع‌به فرهنگ و تمدن این کشور و اهمیت «کوماری» در اون می‌گه: "نپال کشور فقیری هست. ژاپنی‌ها بدون دریافت هر گونه وجهی خیابان‌های اصلی، ترمینال و برخی بناهای دیگر را در پایتخت نپال ساخته‌اند. حدود ۱۴۰ گروه مختلف قومی ـ طبقاتی در این کشور وجود دارند که به مدت ۲۰۰۰ سال در کنار هم زندگی کرده‌اند. از نظر سنت فرهنگی یا تمدن، می‌توان نپال را فصل مشترک بین تمدن هندو و بودائی در نظر گرفت. نپالی‌ها و یونسکو، لومبینی، شهری در نپال را محل تولد بودا می‌دانند و دولت نپال تصمیم گرفته‌است این محل را قبله‌ای برای بودایی‌های جهان کند. قرن هاست که در نپال، دختربچه‌هایی که سن بعضی از آن‌ها به زیر یک سال می‌رسد، به عنوان بت زنده یا کوماری انتخاب شده و توسط مردم و حتی پادشاه پرستیده می‌شوند. بعد از انتخاب شدن، کوماری داخل معبد محبوس شده، و فقط چندین بار برای مراسم خواص به دنیای بیرون، برده می‌شود. مسئولیت اصلی کوماری، حفاظت از شهر و کشور است و در کل کشور، فقط ۳ کوماری رسمی وجود دارد."

نپال به روایت مملیکا / تصاویر بدیع و زیبا

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید