کاترین کمالی؛ طبیعت‌گرد، بلاگر و عاشق سفره. اون به طبیعت علاقه داره و سفرهای زیادی بر همین پایه تجربه کرده. کاترین این بار در سفری به استان یزد بی مثال به روستایی می‌ره که قدمتی به طول تاریخ داره و در فضایی اقامت می‌کنه که حضور در اون متفاوت و خاص هست. با ما همراه باشید تا با روایت کاترین کمالی بیشتر از «ده عروس» بدونیم.

اقامت در دل زمین، روایتی از کاترین کمالی

سلام نو – سرویس گردشگری: کاترین از اقامت در روستایی زیرزمینی و تاریخی در شهرستان بهاباد یزد در استان یزد می‌گه، روستایی که پیشینه‌ای چند هزار ساله داره و بودن در این روستا قطعا حس و حال عجیبی داره: "اقامتگاه بوم‌گردی ده عروس در روستای زیرزمینی ده عروس در ۵ کیلومتری جاده بهاباد بافق در استان تاریخی یزد و در فاصله ۱۸۰ کیلومتری یزد و ۸۰ کیلومتری شهر بافق واقع شده است. قدمت این روستا به چند هزار سال برمی گردد و جزء اولین روستاهای تاریخی شهرستان بهاباد است. این روستا که به روستای زیرزمینی شناخته شده است، اتاق‌های این خانه‌ها در زمستان بسیار گرم و دلچسب و در تابستان سرد و خنک می‌شوند."

اقامت در دل زمین، روایتی از کاترین کمالی

اون در ادامه به پیدا شدن این روستا توسط یک مزرعه‌دار اشاره می‌کنه و از امکانات اقامتگاه ده عروس در همین روستا می‌گه: "نکته جالبی که این اقامتگاه را متمایز می‌کند، واقع شدن در دل زمین است که به یک جاذبه گردشگری خاص تبدیل شده است. روستای زیرزمینی ده عروس که قدمتی بس طولانی و حتی قبل از کشف خشت و گل دارد، سالیان سال در زیر خاک های کویری محو شده بود ولی اخیرا به دست آقای دهقان مزرعه داری باذوق، کشف و رونمایی شده است. تا الان ۱۳ تا اتاق‌ها بازسازی شده و آماده اقامت و داری برق وسایل گرمایشی و رختخواب می‌باشد."
 

اقامت در دل زمین، روایتی از کاترین کمالی

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید