وزارت امور خارجه کره جنوبی از بازگشت نماینده ارشد این کشور در اوکراین و برخی از کارکنان سفارت کره برای ازسرگیری فعالیت‌های خود در اوکراین به کی‌یف خبر داد.

بازگشت مقامات سفارت کره جنوبی به کی‌یف

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ نوشت: مقام های سفارت کره جنوبی از ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰) در پی تهاجم روسیه به اوکراین، از پایتخت (کی یف) خارج شدند و در یک دفتر موقت در شهر چرنیوستی در غرب این کشور فعالیت خود را ادامه دادند.

وزارت امور خارجه کره جنوبی یادآور شد که «کیم هیونگ تائه» سفیر کره جنوبی و برخی از کارکنان سفارت به کی یف بازگشته اند تا فعالیت خود را از روز دوشنبه از سرگیرند.

وزارت مزبور تاکید کرد که در حال بررسی بازگشت تدریجی بقیه کارکنان سفارت مطابق با وضعیت امنیتی اوکراین در آینده است.

وزارت امور خارجه کره جنوبی همچنین اعلام کرد، آنها قصد دارند وظایفی را در قالب امور دیپلماتیک و حفاظت از اتباع کره جنوبی تحت همکاری نزدیکتر با دولت اوکراین انجام دهند.

بقیه مقام های سفارت کره جنوبی در حال حاضر در شهر چرنیوستی و برخی نیز در دفتر موقتی دیگری در رومانی مستقر هستند.

بیش از ۲۰ سفارتخانه از جمله سفارتخانه های اتحادیه اروپا، فرانسه، ایتالیا و هلند تاکنون فعالیت خود را در اوکراین از سر گرفته اند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته در جریان سفر خود به اوکراین از بازگشت تدریجی دیپلمات های آمریکایی به کی یف خبر داد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید