وقتی می‌خواهیم بهترین نقاط دیدنی مشهد را نام ببریم، گیج می‌شویم و گنگ. کدام‌یک اولویت دارد؟ به سراغ هفت‌ حوض برویم و جاذبه‌های طبیعی یا خیزبرداریم و در تاریخ گم شویم و به دیدار فردوسی برویم؟ باغ گیاه‌شناسی را در اولویت بگذاریم یا غار مغان به عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری مشهد، اولویت دارد؟

5 مورد از بهترین نقاط دیدنی مشهد را بشناسید

سلام نو-سرویس گردشگری: اساسا توصیف مکان­های زیبای ایران و پیشنهاد آن­ها به افرادی که اهل گردشگری هستند، دشوار است. وقتی به مشهد می­ رسیم شاید دشوارتر هم می ­شود. این شهر در کنار شان مذهبی‌ای که به واسطه وجود حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) دارد دارای ظرفیت‌های گردشگری بی شماری است که می‌تواند زیارت را برای شما لذتبخش تر کند. ما به هر روی سعی می­‌کنیم، در این مقاله فقط پنج مکان زیبا را با شما درمیان بگذاریم. امیدواریم، بروید و ببینید و لذتش را ببرید. نخست به شمایانی که اهل رمز و راز هستید، فضایی را معرفی کنیم.

این غار چه نام دارد؟

عکس­‌های این غار را که ببینید، رازآلود بودن آن را متوجه می­‌شوید، اما نام این غار و بعد قصه‌­ی اهالی محل را که می­‌شنوید، تعجب هم می­‌کنید. نام این غار هست: غار بیمار آب.

درباره­‌ی غار بیمار آب مشهد فراوان نوشته‌­اند، قصه­‌های باور کردنی و غیرقابل باور فراوانی هم درباره­‌ی این غار، زبان به زبان چرخیده و هنوز هم تکرار می‌­شود. اما این غار چرا تا این اندازه رازآلود است؟

وقتی تحقیقاتمان درباره‌­ی نام این غار را آغاز کردیم، خیلی زود با این مسئله مواجه شدیم که بسیاری معتقدند، اگر به حیوانی که بیمار شده، از آب این غار بخورانند، حیوان بلافاصله سلامتی­‌اش را به دست می‌­آورد. یکی از محلی‌­ها دراین‌باره می­‌گوید: « من دیدم که یک گله گوسفندِ در حال مرگ، با خوردن این آب، نجات یافتند»!

فارغ از باور یا عدم باور به این گفته­‌ها رویت این غار را توصیه می­‌کنیم. البته لازم است بدانید، کسانی از دیدن این غار لذت کافی می­‌برند که با فرایند غار پیمایی آشنا بوده و پیش­تر این فرایند را تجربه کرده­ باشند. برای رفتن به این غار این آدرس را دنبال کنید: مشهد، ۶ کیلومتری دهکده شوشک­ آباد.

باغ گیاه­شناسی مشهد

برخی افراد می‌­خواهند منهای لذت از رویت مکان‌­های جذاب، چیزهایی را هم بیاموزند. اگر از این دسته هستید و می­‌خواهید بهترین نقاط دیدنی مشهد را دیده و دانشی هم کسب کنید، ما باغ گیاه­شناسی مشهد را به شما توصیه می‌­کنیم.

5 مورد از بهترین نقاط دیدنی مشهد را بشناسید

باغ گیاه­شناسی مشهد با بیست و پنج هکتار فضای سبز، یکی از منحصربه‌­فرد ترین مکان­های تفریحی و در عین حال علمی کشور است. با رویت صد و هشتاد گونه گیاه و گیاه دارو حیرت زده می ­شوید، بیش از چهارصد نمونه­‌ی ژنتیکی از گیاهان نیز در این باغ پیش روی شماست.

اگر اوایل پاییز ماه در مشهد حضور داشتید به هیچ وجه تماشای این باغ را از دست ندهید. در ابتدای پاییز هر سال جشنواره گل­های داوودی در این باغ برگزار می­‌شود. در این جشنواره هفتصد نوع مختلف از گونه‌­های ژنتیکی گیاه، رونمایی می‌­شوند، که تماشای تجمع آن­ها در یک نقطه، منهای لذتی که به شما می‌­دهد این فرصت را فراهم می­کند تا با قدرت حاصل‌خیزی خاک کشورمان نیز بیشتر آشنا شوید.

در بخشی از این باغ و در ابعادی نزدیک به یک و نیم هکتار، کلکسیونی از کاشت و پرورش گیاهان دارویی موجود است. با بیش از صد و هشتاد گونه گیاه دارو و شصت نوع گیاه نادر و نایاب. فضای عطرآلود و دیوانه­‌کننده‌­ی این یک و نیم هکتار را آیا از دست می­‌دهید؟ برای رفتن به این مکان این آدرس را دنبال کنید: مشهد، بلوار جمهوری، حد فاصل چهار راه مقدم و پل غدیر.

پارک کوه­سنگی

5 مورد از بهترین نقاط دیدنی مشهد را بشناسید

ممکن نیست مشهد بروید و کوه­سنگی را نشنوید. هم از این رو که نام خیابان مهم و پر رفت و آمدی است و هم از این منظر که پارکی دیدنی با عنوان پارک کوه­سنگی هر فردی که به مشهد رفته را درگیر می‌­کند. این مجموعه هم در عین آنکه تفریحی است به عنوان یک پارک بزرگ علمی-تفریحی شناخته می­‌شود.

استخر بزرگ وسط این پارک در کنار، سنگ­های مثال زدنی و فضایی کاملا سبز ترکیبی ایجاد کرده که هرکس اهل لذت از فضاهای طبیعی باشد این پارک را از دست نمی­‌دهد.

البته شهرت کوه­سنگی قدمت دارد، حتی می ­گویند تاج­گذاری عباس صفوی نیز در این مکان حادث شده است. توصیه می­ کنیم اگر اهل سفر هستید، بهار و تابستان کوه­سنگی را از دست ندهید، در این مکان فرصت­های فراوانی برای اقامت نیز یافته و از زندگی در پیرامون این پارک  لذت خواهید برد.

پارک وکیل­ آباد

5 مورد از بهترین نقاط دیدنی مشهد را بشناسید

پارک وکیل ­آباد منطقه‌ای در غرب مشهد است که دارای محل­ های متعدد و متنوع برای اقامت و استراحت مسافران است. باغ وحش، قدمت باور نکردنی و مثال زدنی درختان و وجود رودخانه، حال و هوایی به این پارک جنگلی داده که آن را در لیست بهترین نقاط دیدنی مشهد، همیشه نگه می­دارد.

جالب است بدانید این پارک هفتاد هکتار وسعت دارد و فردی به نام حسین ملک این پارک را به عنوان باغی شخصی وقف کرده است. رودخانه­ ی جاری در این پارک باعث شده، این محل همیشه سرسبز باشد. برای کسانی که طبیعت را در نزدیکی شهر جستجو می ­کنند، مکان بی­ن ظیری است. این پارک که در انتهای بولوار وکیل­ آباد مشهد واقع شده است، به عنوان یکی از بهترین نقاط دیدنی مشهد، به همه توصیه می ­کنیم.

آرامگاه فردوسی

5 مورد از بهترین نقاط دیدنی مشهد را بشناسید

همه فردوسی را به عنوان شاعری بزرگ و موثر در زبان و ادبیات فارسی می­‌شناسیم. اما همه این فرصت را نداشته‌­ایم که به مقبره ­ی او سری بزنیم. این فضا بخش­‌هایی دارد که آن را تبدیل به محلی دیدنی کرده و یکی از بهترین نقاط دیدنی مشهد کرده است.

این مکان حاوی فضایی شش هکتاری با وجود استخر، باغ آرامگاه، کتابخانه، موزه و تندیس زیبایی از فردوسی است که ابوالحسن صدیقی آن را ایجاد کرده و باعث شده این مکان از یک آرامگاه معمولی به یک محیط مناسب گردشگری تبدیل گردد.

از جذابیت­های دیگر این فضا کاشی­کاری­های فوق­ال عاده در بنای داخلی و کتیبه ­های سنگی جذاب با اشعار فردوسی است. البته این روزها بسیاری برای زیارت آرامگاه استاد مسلم آواز ایران، محمدرضا شجریان و نیز زیارت مقبره اخوان ثالث شاعر معاصر نیز این فضا سر می ­زنند. رویت این مکان را به شما توصیه می ­کنیم.

شاید پرداختن به بهترین نقاط دیدنی مشهد، با اشاره به پنج مکان کافی نباشد، اما در فرصت­های دیگر به نقاط مهم و زیبای دیگر می­پردازیم و شما را با تک تک آن‌ها آشنا می‌کنیم.

کد خبرنگار: ۹
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    5 1
    پیشنهادمیکنم دیدن ارامگاه فردوسی راازدست ندهیدبسیارزیبا محوطه سازی شده
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    2 1
    آرامگاه فردوسی رو ببینیم شاهنامه بخونیم و یه کم هویت خودمونو پیدا کنیم
  • 927145596 IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    0 0
    سراب در استان کرمان
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    0 0
    سلام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید