این اقدام در واکنش به پیوستن ایسلند، نروژ، گرینلند و جزایر فارو به تحریم‌های ضد روسیه اتحادیه اروپا اعمال شد.

ورود برخی مقامات ایسلند، نروژ و گرینلند به روسیه ممنوع شد

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس نوشت: وزارت امور خارجه روسیه جمعه شب در بیانیه ای برای ۹ نفر از ایسلند، ۱۶ نروژی، سه نفر از گرینلند و سه نفر از جزایر فارو به تلافی پیوستن آنها به تحریم های ضد روسیه اتحادیه اروپا، ممنوعیت ورود به این کشور را اعمال کرد.

وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد که این لیست سیاه شامل نمایندگان پارلمان، اعضای دولت، نمایندگان محافل تجاری و دانشگاهی، رسانه‌ها و همچنین برخی شخصیت‌های عمومی است که شعارهای ضد روسیه را پیش می‌برند و در شکل‌دهی و اجرای سیاست‌ها علیه روسیه مشارکت می‌کنند.

اقدامات روسیه در واکنش به پیوستن ایسلند، نروژ، گرینلند و جزایر فارو به تحریم‌های ضد روسیه اتحادیه اروپا اعمال شد که از جمله شامل محدودیت‌های شخصی برای مقامات روسی است.

پیش از این ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در اقدامی تلافی‌جویانه در برابر تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورهای غربی، فرمان تعلیق موافقت‌نامه‌های روادید با کشورهای اتحادیه اروپا، نروژ، ایسلند، سوئیس و دانمارک را امضا کرد.

اوایل ماه مارس روسیه فهرستی از کشورهایی را منتشر کرد که با اشاره به تحریم‌های اقتصادی اعمال شده در بحبوحه جنگ روسیه و اوکراین، اقدامات غیردوستانه علیه روسیه، شرکت‌ها و شهروندان روسی انجام می‌دهند.

بر اساس فرمان منتشر شده در وب سایت دولت روسیه، این فهرست شامل آلبانی، آندورا، استرالیا، بریتانیا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ایسلند، کانادا، لیختن اشتاین، میکرونزی، موناکو، نیوزیلند، نروژ، کره جنوبی، سن‌مارینو، مقدونیه شمالی، سنگاپور، ایالات متحده، تایوان، اوکراین، مونته نگرو، سوئیس و ژاپن است.

بعد از آغاز جنگ روسیه و اوکراین بیشتر کشورهای غربی از جمله اعضای اتحادیه اروپا، آمریکا و بریتانیا یک سری تحریم‌های شدید مالی علیه مسکو وضع کردند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید