کاترین کمالی؛ عاشق و بلاگر سفره، اون علاقه‌مند به طبیعت و آبشاره، از این رو کلی طبیعتگردی و آبشارگردی کرده. کاترین در سفری به شمال ایران در یک مازندران‌گردی به نوشهر می‌ره تا تجربه دیدن و لمس کردن مرتفع‌ترین آبشار اون منطقه رو داشته باشه. با ما همراه باشید تا با روایت کاترین بیشتر از روستا و آبشار مثال‌زدنی زانوس بدونیم.

مازندران‌گردی و آبشارگردی، روایت کاترین کمالی از آبشار زانوس

سلام نو - سرویس گردشگری: کاترین از مشخصات آبشار زانوس این‌طور می‌گه: "آبشار شاخص منطقه زانوس به نام اوپاچ (آب پاش) که آب از ارتفاع بلند سرازیر می‌شود، با شدت به صخره‌های سخت می‌خورد و هر قطره‌اش به هزاران ذره تبدیل می‌شد که در روستای زانوس از توابع بخش کجور شهرستان نوشهر مازندران می‌باشد که این روستا دارای انواع غارها، چشمه‌ها و آبشارها می‌باشد که در این بین آبشار زانوس با ارتفاع بیش از ۴۰ متر مرتفع‌ترین آبشار این منطقه است و از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این روستا می‌باشد. عمده منبع آبی آبشار زانوس، چشمه معروف ملک چشمه است."

مازندران‌گردی و آبشارگردی، روایت کاترین کمالی از آبشار زانوس

اون در ادامه از وجه تسمیه این آبشار دیدنی می‌گه و توصیه‌های برای سفر پاک به این منطقه داره و در نهایت نحوه و مدت زمان رسیدن به این طبیعت زیبا رو پیشنهاد می‌کنه: "احتمالات زیادی درباره اسم این آبشار وجود دارد. برخی این اسم را برگرفته از اسم زئوس پادشاه یونانیان می‌دانند اما در کتاب‌های ایرانی زانوس را به معنای محلی می‌نامند که در آن زان به معنای محل و (وس) به معنای درختان چنار می‌باشد و به احتمال زیاد به دلیل وجود درختان زیاد چنار در این روستا و اطراف آبشار آن‌را زنوس یا همان زانوس نامیده‌اند. بعضی عقیده دارند که زانوس نام زانوس در حقیقت نام سرچشمه رود چالوس می‌باشد که در فرهنگ لغت نیز چنین آمده است. خواهشا طبیعت زیبا و بکر این منطقه رو با ریختن زباله یا آسیب رسوندن به گیاهان و درختان از بین نبرید. برای رسیدن به آبشار نزدیک ۲ ساعت پیاده روی در مسیر با شیب ملایم لازم است."

مازندران‌گردی و آبشارگردی، روایت کاترین کمالی از آبشار زانوس

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید