۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
کد خبر: 55352172

یک منبع سیاسی کُرد از آماده‌سازی ترکیه برای حمله به شهرهای موصل و کرکوک عراق خبر داد.

ترکیه به دنبال حمله به دو شهر عراق است

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، «محمد امین بنجونی»، سیاستمدار کُرد اعلام کرد که ترکیه برای حمله به شهرهای موصل و کرکوک عراق آماده می‌شود.

بنجونی گفت: «عملیات اخیر ارتش ترکیه موسوم به قفل پنجه، در حقیقت به عنوان آماده‌سازی برای انجام یک عملیات فراگیر جهت سیطره مجدد بر اراضی عراق انجام شد که انتظار می‌رود این عملیات در سال ۲۰۲۳ آغاز شود».

وی افزود: «فکر می‌کنم این عملیات، نوعی آماده‌سازی برای عملیات فراگیر احتمالی است که از سوی ‌رجب طیب اردوغان‌ رئیس‌جمهور و ‌خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه اعلام شد. به همین دلیل آن‌ها قصد دارند یک حمله گسترده به کردستان از موصل تا کرکوک انجام دهند».

این شخصیت سیاسی کُرد ادامه داد: «ترکیه برای کنترل کرکوک یک نیروی نظامی از ترکمن‌ها در این شهر تاسیس کرده است و از جنگ علیه حزب کارگران کردستان به عنوان ابزاری برای کنترل چاه‌های نفت و ذخایر گاز طبیعی در جنوب کردستان استفاده می‌کند».

وی هدف از این عملیات نظامی را تحت فشار قرار دادن اتحادیه میهنی کردستان برشمرد که مخالف تلاش برای صادرات نفت اقلیم کردستان به اروپا از طریق ترکیه است و کنترل نزدیک به نیمی از گاز را در اختیار دارد تا در تصمیمات خود تجدید نظر کند. 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید