۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 55352061

وبگاه کاخ سفید در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا و نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد.

بایدن و بنت تلفنی گفتگو کردند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، کاخ سفید در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی رئیس جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره مسائل مختلفی از جمله نقش ایران در منطقه خبر داد.

وبگاه کاخ سفید در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر داده و نوشت که رئیس جمهور بایدن روز یک‌شنبه با نخست‌وزیر نفتالی بنت گفت‌وگو کرد تا درباره نگرانی‌های مشترک منطقه‌ای و چالش‌های امنیتی جهانی از جمله آن چه تهدید ناشی از ایران و نیروهای نیابتی‌اش عنوان شده، صحبت کنند.

این بیانیه می‌افزاید: آن دو بر ارتباط شخصی قوی‌ای که از زمان سفر نخست‌وزیر به واشنگتن در تابستان گذشته ایجاد شده است، تاکید کردند. این رابطه شخصی باعث شده است تیم‌های دیپلماتیک و امنیت ملی ما جانی تازه بگیرد که این دو طرف را قادر می‌سازد بر سر موضوعات سخت به مواضعی مشترک برسند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: رئیس جمهور از سفر مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر اسراییل به واشنگتن در هفته جاری استقبال کرد. رئیس جمهور همچنین دعوت سفر به اسراییل در ماه‌ها آتی را قبول کرد.

کاخ سفید همچنین در بیانیه‌اش آورده است: رئیس جمهور تلاش‌های مداوم مقامات اسراییلی و فلسطینی را نیز برای پایین آوردن تنش‌ها و اطمینان‌ یافتن از به پایان بردن صلح‌آمیز ماه مبارک رمضان مورد توجه قرار داد. او بر حمایت پابرجایش از اسراییل و نیازهای دفاعی آن تاکید کرده و از تخصیص تاریخ‌ساز و مهم مبلغ یک میلیارد دلار به تجدید ذخایر و انبارهای سامانه گنبد آهنین اسراییل استقبال کرد.

بیانیه کاخ سفید می‌افراید: آن دو تعهد کردند مرتب برای پیگیری فعالیت‌های مهم گروه مشورتی راهبردی آمریکا-اسراییل به ریاست مشاوران امنیت ملی در تماس باشند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز نیز بر اساس بیانیه دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی درباره این گفت‌وگو نوشت: آن‌ها به ویژه درباره درخواست تهران برای حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از «لیست سازمان‌های تروریستی خارجی» آمریکا صحبت کردند.

رویترز نوشت، این بیانیه به نقل از بنت آورده است: من مطمئنم رئیس جمهور بایدن اجازه نخواهد داد [نام] سپاه پاسداران [از این لیست] حذف شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید