همچنین با داشتن گلدان نعنا در خانه می‌توانید از بوی خوش نعنای تازه لذت ببرید.

چطور بدون آسیب رساندن به مورچه‌ها آنان را از محیط دور کنید؟

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: این روزها و با فرا رسیدن فصل بهار سر و کله مورچه‌ها دوباره درون خانه‌ها پیدا شده است و دور کردن این موجودات ریز که به صورت کلونی زندگی می‌کنند تبدیل به یکی از دشواری‌های موجود در هر خانه شده است. بیشتر افراد برای دور کردن مورچه‌ها از خانه‌هایشان روش‌هایی را پیش می‌گیرند که ممکن است به مورچه‌ها آسیب‌های بسیار زیادی را وارد کند. بیشتر افراد با ریختن انواع حشره کش‌ها این موجودات بی‌گناه را با کشتن نشان از بین می‌برند و از خانه‌ها دور می‌کنند. از آنجایی که مورچه‌ها برای محیط زیست بسیار مفید و حائز اهمیت هستند در این مقاله قصد داریم تا به شما روش‌هایی را یاد دهیم که بدون آسیب رساندن به مورچه‌ها آنان را از محیط زندگی‌تان دور کنید. با ما همراه باشید.

گل نعنا بکارید:

یکی از روش‌های دور کردن مورچه‌ها از خانه داشتن گل نعنا در درون محیط خانه و آشپزخانه است. بوی حاصل از گیاه نعنا که برای ما بسیار خوشایند است بویی است که مورچه‌ها را بسیار اذیت می‌کند. با قرار دادن گلدان‌های که درون آن نعنا کاشته‌اید می‌توانید به جز زیبا کردن دکور آشپزخانه‌تان، مورچه‌ها را نیز از آنجا دور کنید. همچنین با داشتن گلدان نعنا در خانه می‌توانید از بوی خوش نعنای تازه لذت ببرید.

از آدامس و صمغ درختان استفاده کنید:

اگر در اطراف خانه‌تان و یا در کنار باغچه‌ها مورچه وجود دارد می‌توانید با مالیدن آدامس و یا صمغ به تنه درختان و یا در اطراف خانه مورچه‌ها را از آن محیط دور کنید.

از چوب دارچین استفاده کنید:

شما می‌توانید برای دور کردن مورچه‌ها از محیط خانه‌تان از چوب دارچین و یا پودر دارچین استفاده کنید. دارچین بویی دارد که مورچه‌ها آن را دوست ندارند و به محلی که دارچین در نزدیکی آن قرار داشته باشد نزدیک نمی‌شوند.

از پودر بچه استفاده کنید:

در داروخانه‌ها پودرهای بچه وجود دارند. شما می‌توانید در نزدیکی قرنیز خانه‌تان پودر بچه بریزید. پودر بچه به مورچه‌ها آسیبی نمی‌رساند، اما در عوض آن را از محیط زندگیتان دور می‌کند.

از خیار تازه استفاده کنید:

مورچه‌ها از بوی خیار متنفر هستند. با قرار دادن تکه‌های خیار در محل مورد نظر مورچه‌ها را از آنجا فراری دهید.

از صابون استفاده کنید:

شما می‌توانید با مالیدن صابون خشک به محلی که مورچه‌ها از آن عبور می‌کنند شرایطی را به وجود بیاورید که مورچه‌ها از آن دل خوشی ندارند و در نتیجه به آن محل نمی‌آیند.

آیا در بازار وسیله ای وجود دارد که بدون آسیب رساندن به مورچه ها آنها را از خانه دور کند؟

امروزه روش‌های دیگری جایگزین استفاده کردن از حشره کش‌ها که برای محیط زیست بسیار موزر هستند به وجود آمده‌اند. یکی از آنها استفاده کردن از وسایل الکترونیکی است که مورچه‌ها را از محیط زندگی دور می‌کند. با مراجعه کردن به الکتریکی‌ها می‌توانید وسیله برقی را بخرید که آن را به پریز متصل می‌کنید و می‌تواند مورچه‌ها را و حتی همه حشرات را از محل زندگیتان دور کند و به آنها آسیبی هم نرساند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید