سالار دویونی بزرگترین نمکزار جهان است و یکی از افراطی‌ترین و قابل توجه‌ترین مناظر در آمریکای جنوبی محسوب می‌شود. در همان نزدیکی، می‌توانید قبرستان قطار عتیقه، هتلی از نمک و لیتیوم کافی برای تامین انرژی هر دستگاهی که تا به حال دارید پیدا کنید.

عکسی شگفت انگیز از بزرگترین آینه طبیعی جهان

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: وقتی به زیباترین مکان‌های دنیا فکر می‌کنید، احتمالا به کوه‌ها یا جنگل‌ها فکر می‌کنید. صبر کنید، لیست شما شامل نمکزار نیست؟

سالار دویونی بزرگترین نمکزار جهان است و یکی از افراطی‌ترین و قابل توجه‌ترین مناظر در آمریکای جنوبی محسوب می‌شود. در همان نزدیکی، می‌توانید قبرستان قطار عتیقه، هتلی از نمک و لیتیوم کافی برای تامین انرژی هر دستگاهی که تا به حال دارید پیدا کنید.

بزرگترین آینه روی زمین

سالار دویونی تقریبا (۳۶۵۸ متر) بالاتر از سطح دریا در گوشه جنوب غربی بولیوی و در کنار مرز آن با شیلی قرار دارد. این تخت که در نتیجه هزاران سال دگرگونی در میان چندین دریاچه ماقبل تاریخ شکل گرفته است، به طرز قابل توجهی مسطح است، با ارتفاعی که در کل وسعت (۱۰۵۸۳ کیلومتر مربع) بیش از چند فوت تغییر نمی‌کند. به همین دلیل، هنگامی که دریاچه‌های مجاور در طول فصل بارانی (معمولا از دسامبر تا آوریل) بر روی آپارتمان‌ها سرریز می‌شوند، این تخت به یک دریاچه کم عمق تا عمق ۲۰ اینچ (۵۱ سانتی‌متر) تبدیل می‌شود. این لایه نازک آب منطقه را به انعکاس خیره کننده‌ای از آسمان تبدیل می‌کند.

این احساس بی نهایت زیبا است، اما چه مرطوب و چه خشک، سالار دویونی یک سرزمین رویایی برای عکاسان است. وسعت وسیع و کمبود نسبی مکان‌های دیدنی به بازی با چشم‌انداز به شیوه‌ای منحصربه‌فرد کمک می‌کند. و نگران نباشید اگر یک عکاس ماهر نیستید: نکات عکاسی زیادی وجود دارد که به طور خاص برای گرفتن عکس عالی اینستاگرام در طول بازدیدتان طراحی شده است.

نمک و باتری

سالار دویونی فقط یک مقصد توریستی نیست: طبق گزارش سازمان زمین شناسی ایالات متحده، بیش از ۹ میلیون تن لیتیوم یا بین ۵۰ تا ۷۰ درصد از ذخایر لیتیوم شناخته شده جهان را در خود جای داده است. این برای انرژی دادن به تعداد زیادی باتری لپ‌تاپ کافی است. طبق گفته آژانس فضایی اروپا، مساحت بزرگ، آسمان صاف و مسطح بودن استثنایی سطح آن، سالار دویونی را برای کالیبره کردن ارتفاع سنج‌های راداری ماهواره‌ای ایده‌آل می‌کند، نوعی ابزار راداری که توپوگرافی سطح را اندازه‌گیری می‌کند. به نظر می‌رسد مناظر خیره کننده روی زمین تنها چیز در مورد آپارتمانی نیست که خارج از این جهان است.

علی‌رغم شرایط خشک، دمای یخ زدگی شبانه و گرمای خورشید صحرا، سالار دویونی در واقع زندگی را حفظ می‌کند، از جمله فلامینگوهای صورتی و مرغ مگس خوار نادر. این منطقه همچنین دارای چیزی است که چندان زنده نیست: یک قبرستان راه آهن. زمانی مرکز توزیع قطارهای حامل نمک و معدنچیان به آپارتمان‌ها بود، اما پس از حملات مردم بومی در این منطقه، قطارها رها شدند. آن‌ها در حومه دویونی زیر آفتاب می‌نشینند و اکنون شبیه یک صحنه استیمپانک دیستوپیایی هستند.

در طول فصل خشک محبوب‌تر، زمین سخت به مسافران اجازه می‌دهد تا در سراسر مناظر به مکان‌هایی بروند که در فصل بارانی قابل دسترس نیستند. اگر می‌خواهید جلوه آینه‌ای را ببینید، بهتر است در فصل مرطوب سفر کنید، اما باران بیش از حد ممکن است باعث لغو تور یا غیرقابل دسترس شدن مناطق خاصی شود.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید