اجلاس مجازی میان رهبران آمریکا و متحدان این کشور از جمله ژاپن و کشورهای اروپایی درباره شرایط اوکراین امروز سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

ژاپن، آمریکا و اروپا درباره اوکراین نشست مجازی برگزار می‌کنند

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از روزنامه «جن جی جی» نوشت: ژاپن، ملاقات مجازی که از سوی آمریکا برای بررسی شرایط اوکراین پیشنهاد شده است امروز میان این کشور و متحدانش یعنی کشورهای اروپایی و ژاپن برگزار می شود.

برپایه این گزارش «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن که از شرکت کنندگان در این اجلاس است، درباره راه هایی برای حمایت از اوکراین پس از حمله نظامی روسیه به این کشور و تحریم های اقتصادی علیه مسکو صحبت می کند.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد، «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا میزبان این جلسه مجازی با متحدانش به عنوان بخشی از برنامه های همکاری نزدیک واشنگتن با این کشورها می باشد. 

«هیروکازو ماتسونو» دبیر ارشد کابینه ژاپن در کنفرانس مطبوعاتی گفت، ژاپن درباره موضع‌گیری خود در بحران اوکراین در این جلسه صحبت خواهد کرد و موقعیتش را توضیح می دهد.

رئیس جمهوری روسیه بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی این کشور، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 

در همان زمان «ولادیمیر پوتین» اعلام کرد، عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است. 

روسیه اقدامات خود در اوکراین را "عملیات ویژه" نامیده و می گوید برنامه ای برای اشغال اوکراین ندارد.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید