سفارت چین در سرزمین های اشغالی از شایعات بی اساس مبنی بر مخفی کردن دستگاه شنود در هدایای تحویل و به تل آویوداده ابراز خشم کرد.

هشدار تند پکن به تل آویو در مورد ادعای جاسوسی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، منابع عبری خبر دادند که ادعای مطرح شده از سوی سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) درباره جاسوسی پکن از تل آویو، موجب تنش دیپلماتیک میان دو طرف شده است.

سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مدعی جاسوسی سفارت چین از وزارتخانه های این رژیم شده بود.

منابع عبری گزارش دادند که سفارت چین در سالروز عید موسوم به پسح، هدایایی برای وزارتخانه های رژیم صهیونیستی ارسال کرده که بنا بر ادعای مطرح شده، حاوی دستگاه های شنود بوده است.

در همین حال، نشریه ساوت چاینا مورنینگ پست گزارش داد که سفارت چین در سرزمین های اشغالی با صدور بیانیه ای به گزارش این رسانه ها مبنی بر اینکه هدایا به دستگاه شنود مجهز بوده است، واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: این شایعات بی اساس، تاثیر شدیدی دارد، زیرا هدف از انتشار آن ایجاد شکاف بین چین و اسرائیل، مخدوش کردن وجهه چین و فریب دادن اذهان عمومی است.

چین همچنین در نشست سازمان ملل درمورد وضعیت فلسطین، شهرک سازی غیرقانونی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

نماینده پکن در این نهاد بین المللی با تاکید بر اینکه شهرک سازی، برخلاف قانون بین الملل است، از جامعه جهانی خواست از ملت فلسطین حمایت کنند.

ژانگ جون نماینده دائم چین در سازمان ملل گفت: ما از اسرائیل می خواهیم توسعه شهرک سازی را متوقف و از اخراج فلسطینی ها دست بردارد، تخریب خانه های فلسطینیان را کنار گذارد و شرایطی برای گسترش جوامع فلسطینی در کرانه باختری چنانچه در قطعنامه ۲۳۲۴ شورای امنیت مورد اشاره قرار گرفته است، فراهم آورد.

وی افزود: فعالیت های شهرک سازی در قلمروی اشغالی فلسطینی ناقض قانون بین الملل است و چشم انداز دستیابی به راهکار دو دولت را تحت تاثیر قرار می دهد.

نماینده چین همچنین از بابت وخامت اوضاع در فلسطین و رنج کودکان فلسطینی ابراز نگرانی کرد.

وی از جامعه جهانی خواست تا با کمک به فلسطین برای کاستن از بحران مالی، بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم و مقابله با کووید – ۱۹ ادامه دهد.

 در حدود ۲۰ روز اخیر چندین عملیات شهادت طلبانه توسط جوانان فلسطینی در تل آویو و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی علیه نظامیان اسرائیلی صورت گرفته که نشان از پایان صبر فلسطینی ها نسبت به جنایات صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی دارد.

شرایط این روزهای فلسطین با دوران آغازین اشغال این کشور توسط صهیونیست ها در سال ۱۹۴۸ که با سلاح و کشتار دست برتر را داشتند فرق کرده و فلسطینیان ثابت کرده اند که می توانند در مقابل رژیم خشونت طلب و تا به دندان مسلح صهیونیستی مقابله و از حقوق خود دفاع کنند.

عملیات های شهادت طلبانه اخیر در سرزمین های اشغالی به ویژه در تل آویو و حیفا نشان می دهد که به رقم وجود و حضور شمار زیادی از نیروهای امنیتی و نظامی در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی، این رژیم در تامین امنیت صهیونیست ها با مشکل اساسی روبه رو شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید