به نظر می رسد خبر آزادسازی ۷ میلیارد دلار دارایی مسدود ایران نیز تا کنون نتوانسته است سیگنالی برای بازار درجهت کاهش قیمت مخابره کند.

بی‌توجهی بازار ارز به اخبار مثبت! / پیش‌روی قیمت دلار در کانال ۲۸ هزار تومان

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری ‌آنلاین، امروز دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ قیمت فروش دلار امروز در صرافی‌های بانکی ۲۵ هزار و ۲۷۵ تومان اعلام شد که نسبت به روز گذشته ۱۰ تومان افزایش قیمت داشت.

امروز دلار در بازار آزاد نیز در حدود قیمت ۲۸ هزار و ۱۵۰ تومان معامله شد. برخی کانال های تلگرامی و سایت ها قیمت فروش دلار را در ساعت تنظیم این خبر ۲۷ هزار  و ۹۵۰  تا ۲۸ هزار و  ۱۵۰  تومان اعلام کرده‌اند. دیروز قیمت دلار مرز ۲۸ هزار تومان را رد کرد اما در ادامه و تا آخر وقت معاملات آن اندکی کاهش یافت و در مرز ۲۸ هزار تومان متوقف شد. اما امروز قیمت دلار در نزدیک قیمت ۲۸ هزار تومان و کمی بالاتر از آن معامله شد.

به نظر می رسد خبرآزادسازی ۷ میلیارد دلار دارایی مسدود ایران نیز تا کنون نتوانسته است سیگنال مثبتی برای بازار درجهت کاهش قیمت مخابره کند. در حالی که واریز شدن این ۷ میلیارد دلار به حساب‌های ایران، نشانه‌هایی از باز شدن تدریجی محدودیت‌های بانکی علیه ایران است عنوان می شود به نحوی که حتی پس از برجام نیز چنین نقل و انتقال بانکی سابقه نداشته است.سعید خطیب زاد سخنگوی وزارت امور خارجه آزادی بخشی از منابع ارزی ایران تا پایان هفته را تأیید کرد و گفت که هیأتی عالی رتبه در این زمینه به تهران سفر می‌کند.

اما رئیس سابق کانون صرافان در گفت و گو با همشهری آنلاین، اتفاقات رخ داده در سامانه نیما را در برهه فعلی مهم تر از اخبار مرتبط با مذاکرات بر بازار ارز می داند. به گفته او عرضه عمده ارز در سامانه نیما متوقف شده است و همین موضوع موجبات صعوی شدن نرخ دلار در بازار آزاد بعد از تعطیلات نوروز را فراهم کرد.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی

قیمت خرید و فروش دلار تا ساعت تنظیم این خبر، از سوی صرافی ملی نیز به ترتیب ۲۵ هزار و ۲۳ تومان و ۲۵ هزار و  ۲۷۵ تومان اعلام شد که قیمت فروش آن نسبت به روز گذشته ۱۰ تومان افزایش یافت.

 همچنین قیمت خرید یورو ۲۸ هزار و ۳۹ تومان و قیمت فروش آن ۲۸ هزار و ۳۲۰ تومان از سوی صرافی ملی اعلام شد. قیمت فروش یورو نیز نسبت به روز گذشته ۲۲۲ تومان کاهش یافت.

امروز در اولین نرخ اعلامی از سوی صرافی ملی قیمت خرید و فروش دلار به ترتیب ۲۵ هزار و ۴۲ تومان و ۲۵ هزار و ۲۹۳ تومان اعلام شد.همچنین، قیمت خرید یورو  ۲۷ هزار و ۹۵۹ تومان و قیمت فروش آن ۲۸ هزار و ۲۴۰ تومان اعلام شد.که در نرخ‌های اعلامی بعدی از سوی این صرافی قیمت دلار کاهش و قیمت یورو  افزایش یافت.

نرخ دلار در بازار متشکل ارز نیز ۲۵ هزار و ۱۳۱ تومان و نرخ یورو ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شد.


 
کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید