خانه امان الله خان از بناهای تاریخی رضوانشهر در استان گیلان است. این بنا از همکف و طبقه اول تشکیل شده و بصورت ویلایی از هر چهار سو دارای ایوان است.

از خانه امان الله خان ساسانی گیلان چه می‌دانید؟

به گزارش سلام نو، منزل امان ‌الله خان ساسانی مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان رضوانشهر، بخش مرکزی، روستای پونل واقع شده است. این اثر در تاریخ ۱۱ مهر ۱۳۸۳ با شمارهٔ ثبت ۱۱۱۳۹ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

از خانه امان الله خان ساسانی گیلان چه می‌دانید؟

خانه‌های قدیمی در مناطق مختلف شهرستان رضوانشهر و پره سر سیمای اصالت مردمان این دیار هستند و جلوه ای از پیشینه تاریخی این منطقه برای علاقه مندان و گردشگران محسوب می شود. در این میان میتوان به عمارت امان الله خان ساسانی در پونل، عزت اله بیگ چراجی در روستای شیر امیر محله پره سر، خانه تاریخی عزت الملوک ساسانی در روستای ییلاقی رینه، و همچنین خانه خان داداش روشنی اشاره کرد. خانه امان الله خان از بناهای تاریخی رضوانشهر در استان گیلان است. این بنا از همکف و طبقه اول تشکیل شده و بصورت ویلایی از هر چهار سو دارای ایوان است. معماری این خانه با المان هایی چون ارسی، پنجره های مشبک، گچبری و سفال سر از نوع معماری بومی گیلان است. این بنا در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

از خانه امان الله خان ساسانی گیلان چه می‌دانید؟

منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید