۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
کد خبر: 55347630

نخست‌وزیر ژاپن گفت تحریم‌های مالی علیه بانک‌های روسیه را تشدید می‌کند و دارایی‌های حدود ۴۰۰ فرد و گروه دیگر از جمله سازمان‌های مرتبط با ارتش را مسدود خواهد کرد.

تصمیم ژاپن برای اخراج هشت مقام روسی

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: ژاپن روز جمعه اعلام کرد که هشت دیپلمات و مقام تجاری روسیه را اخراج می‌کند.

ژاپن همچنین اعلام کرده که واردات زغال سنگ و نفت روسیه را به تدریج متوقف می‌کند. در همین ارتباط نیز «فومیو کیشیدا»، نخست وزیر ژاپن گفت که مسکو باید برای "جنایات جنگی" در اوکراین پاسخگو باشد.

کیشیدا گفت ژاپن همچنین واردات الوار روسی و سایر کالاها را ممنوع خواهد کرد و سرمایه گذاری جدید ژاپنی‌ها در روسیه را ممنوع می‌کند.

نخست وزیر ژاپن در یک کنفرانس خبری گفت که تحریم‌های مالی علیه بانک‌های روسیه را تشدید می‌کند و دارایی‌های حدود ۴۰۰ فرد و گروه دیگر از جمله سازمان‌های مرتبط با ارتش را مسدود خواهد کرد.

وی گفت جنایات علیه غیرنظامیان و حملات به تأسیسات هسته‌ای در اوکراین نقض شدید قوانین بین المللی و مطلقاً غیرمجاز است.

کیشیدا با اشاره به تأثیر تحریم‌ها بر ژاپن مانند افزایش قیمت بنزین، برق و مواد غذایی گفت: همه لطفاً همکاری کنید. ما در لحظه حساسی از تلاش‌های خود برای وادار کردن روسیه به توقف تهاجم ظالمانه خود به اوکراین و بازگرداندن صلح هستیم.

اوایل روز جمعه، وزارت خارجه ژاپن اعلام کرده بود که هشت دیپلمات و مقامات تجاری روسیه را اخراج می‌کند. کشورهای اروپایی تاکنون ده‌ها دیپلمات روسی را اخراج کرده‌اند.

کیشیدا گفت این اخراج بر اساس «تصمیمی جامع با در نظر گرفتن تهاجم روسیه به اوکراین» است. وی افزود که ژاپن تمام تلاش خود را برای اطمینان از ایمنی اتباع و شرکت‌های ژاپنی که هنوز در روسیه هستند در صورت تلافی انجام خواهد داد.

کاهش واردات سوخت‌های فسیلی از روسیه برای ژاپن که نیازهای هیدروکربنی آن حدود نیمی از کل انرژی آن را تشکیل می‌دهد، انتخاب دشواری است. این تصمیم می‌تواند به معنای تغییر سیاست انرژی ژاپن به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر و هسته‌ای بیشتر باشد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید