در این مقاله قصد داریم به بررسی این که چرا افراد مرتکب چنین جرم‌های ناموسی می‌شوند بپردازیم و همچنین درباره مجازات قتل‌های ناموسی با شما اطلاعاتی را به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید.

برادری که با قمه خواهرش را به قتل رساند!

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: چند وقت پیش خبری منتشر شد که برادری اقدام به کشتن خواهرش به وسیله قمه کرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی این که چرا افراد مرتکب چنین جرم‌های ناموسی می‌شوند بپردازیم و همچنین درباره مجازات قتل‌های ناموسی با شما اطلاعاتی را به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید.

قتل ناموسی انجام شده در کدام شهر بوده است؟

طبق خبرهایی که در چند روز اخیر منتشر شده است گفته شده که یک زن دیگر قربانی قتل ناموسی در روستای حسین آباد آمل شده است. مجرم که برادر مقتول بوده است با یک قمه اقدام به قتل خواهر خود کرده است. جسد مقتول که در زمان قتل ۳۳ سال داشته است در اواخر اسفند سال ۱۴۰۰ پیدا شده است. گفته می‌شود که مقتول دارای دو فرزند نوجوان بوده است. از جزئیات مربوط به این قتل هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست.

چرا شمار قتل‌های ناموسی در ایران زیاد شده است؟

امروزه به دلیل نفوذ فراگیر شبکه‌های اجتماعی و حساسیت افکار عمومی نسبت به این دست حوادث بیشتر در این زمینه می‌شنویم. برای همین نمی‌شود این نکته را حمل بر بیشتر شدن قتل‌های ناموسی در ایران کرد.

دولت برای قاتلان قتل‌های ناموسی چه مجازاتی را در نظر گرفته است؟

همانطور که گفته شد در اکثر قتل‌های ناموسی قربانیان دختران هستند. در اکثر این قتل‌ها پدر، برادر و یا عمو و عموزاده‌ها مرتکب انجام این قتل‌ها می‌شوند. سؤال اساسی اینجاست که آیا دولت برای مرتکبان این قتل‌ها مجازاتی در نظر گرفته است؟ طبق قانون اگر پدر یا جد پدری، قاتل دختر یا پسر باشد قصاص نمی‌شود. در اکثر قتل‌های ناموسی که اتفاق می‌افتد عمو و یا عمو زاده‌ها به دلیل این که از ماهیت این ماده اطلاع دارند تلاش می‌کنند تا پای پدر را به ماجرا باز کنند تا از مفر قانونی خلاص شوند. البته قانون‌گذار مجازاتی را برای این امر در نظر گرفته است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید