شاهو رشته کوهی عظیم با زیبایی هایی شگفت انگیز با ده ها قله سر به فلک کشیده و برف چال‌های هزار ساله است. امتداد شاهو طی خط الراسی از شهرستان مریوان شروع می‌شود و با عبور از شهرستان‌های پاوه و کامیاران و روانسر در استان‌های کردستان و کرمانشاه پایان می پذیرد.

آیا به آبشار شولخه پاوه سفر کرده‌اید؟

به گزارش سلام نو، کوه پایه ها و دامنه های زاگرس پر از آبشارهای فصلی و دائمی است و رشته کوه شاهو نیز از این قاعده مستثنی نیست. آبشار هایی که هر کدام  زیبایی خاصی دارند، از آبشار قلوز در نوسود گرفته تا آبشار پاوه رود. دره گنجگاه از مناطق گردشگری پاوه نیز در این منطقه واقع شده و با طبیعت زیبا پذیرای گردشگران است.

آیا به آبشار شولخه پاوه سفر کرده‌اید؟

دره گنجگاه یکی از مناطق گردشگری پاوه است. این دره علاوه بر جنبه تاریخی دارای پوشش جنگلی بلوط، زالزالک، مازو و ... بوده و دارای چشمه ها و آبشارهای فراون است. یکی از این آبشارها آبشار دوقلوی شولخه می باشد که در ۷ کیلومتری پاوه قرار گرفته اما به علت اینکه زیر جاده واقع شده از چشم رهگذران پنهان است و برای دیدن آن باید مسافتی را طی نمود. این آبشار پس از ریزش اولیه از ارتفاعی حدود ۳۰ متری و طی کردن نزدیک به ۸۰۰ متر مجددا از ارتفاع ۵۰ متری ریزش نموده و منظره زیبایی می آفریند. این آبشار از چشمه ای به نام چشمه سیلی سرچشمه گرفته و آبشاری فصلی است. آبشار در ۷ کیلومتری پاوه در مسیر جاده نوسود قرار دارد.

آیا به آبشار شولخه پاوه سفر کرده‌اید؟

شاهو رشته کوهی عظیم با زیبایی هایی شگفت انگیز با ده ها قله سر به فلک کشیده و برف چال های هزار ساله است. امتداد شاهو طی خط الراسی از شهرستان مریوان شروع می شود و با عبور از شهرستان های پاوه و کامیاران و روانسر در استان‌های کردستان و کرمانشاه پایان می پذیرد.

منبع: تریپ یار 

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید