سمانه قائدی؛ بلاگر سفر و ریویوئر هتله، اون با توجه به اینکه بیشتر از ۱۵ سال در زمینه‌های مختلف بلاگینگ کرده، تجربه خوبی در این زمینه داره برای همین مشاور بلاگینگ هم هست و چند سال اخیر در حوزه گردشگری متمرکز شده. تخصص اصلی سمانه دیجیتال مارکتینگه و سال‌ها طراحی وبسایت و سئو انجام داده، اون سفر کردن رو دوست داره و در سفری که به استان هرمزگان زیبا داشته از بندر کُنگ که میراث جهان محسوب می‌شه دیدن کرده و برای سفر به این بندر زیبا و دیدنی تجربه‌های جالبی رو پیشنهاد می‌ده. با ما همراه باشید تا بیشتر از اونچه در سفر به بندر کُنگ در انتظارمونه بدونیم.

روایت سمانه قائدی از بند کنگ، جاذبه‌ای از جنوب که کمتر شناخته شده است

سلام نو - سرویس گردشگری: سمانه از زیبایی بافت و شهرت بند کنگ می‌گه: "بندر کنگ که به سنتورینی ایران هم مشهور شده تو استان هرمزگان هست و به خاطر صنعت لنج‌سازیش که ثبت میراث جهانی یونسکو هم شده و دریانوردیش معروفه. خوشبختانه شهردار کنگ به بافت تاریخیش و زیباسازی شهر حسابی رسیده و شهر روح داره و زنده هست." اون در ادامه توصیه می‌کنه با رفتن به بندر کنگ، حواس‌مون باشه تا این تجربه‌ها رو از دست ندیم و به قدم زدن در کوچه‌ها، بازدید از موزه دریانوردی و اتاق حجله، دیدن و شنیدن درباره بوم مسی و تعمیرگاه لنج‌ها اشاره می‌کنه:

"تو کوچه پس کوچه‌های تاریخیش به خصوص کوچه عشاقش قدم بزنید و عکاسی کنید. از موزه دریانوردیش دیدن کنید و بگید ناخدایی که اونجاست براتون توضیح بده و تو اتاق حجله‌ش عکاسی کنید. نماد بوم مسی که تو ساحل ساختن رو ببینید و از لیدرتون بخواین قصه‌ش رو براتون تعریف کنه. از جداف تعمیرگاه لنج‌های باری و ماهیگیری دیدن کنید و سعی کنین وقت غروب اونجا باشین و داخل لنج‌ها رو ببینید."

روایت سمانه قائدی از بند کنگ، جاذبه‌ای از جنوب که کمتر شناخته شده است
اتاق حجله

اون پیشنهاد می‌ده که اگه اهل آثار تاریخی و موزه هستیم از این مکان‌ها بازدید کنیم: "موزه سندباد، قلعه پرتغالی‌ها تو ساحل، قلعه سنگی هخامنشی، آب انبارها، خانه تاریخی گَلبَتان." و در ادامه برای اقامت، «اقامتگاه بوم‌گردی یونسی» رو معرفی می‌کنه که خودش هم اونجا بوده. سمانه برای تکمیل شدن کنگ کردی‌مون، نکاتی راجع‌به حنا زدن، شرکت در مراسم محلی، رفتن به بازار، خوردن صبحانه محلی و گپ زدن با مردم بومی می‌گه:

"از یه دختر بومی بخواین براتون طرح حنا بزنه. اگه شرایطش پیش اومد تو یه مراسم زار شرکت کنید. اگه قصد خرید دارین بازارهای سنتی‌شون گزینه خوبی هستن. غذاهای محلی جنوبی، مثل گوبولی و بلالیت که یه جور صبحانه هست رو امتحان کنید. با مردم بومی بندر کُنگ همکلام بشید و از لهجه شیرین‌شون لذت ببرید. اگه قصد خرید سوغاتی دارید؛ لباس‌های محلی، لباس‌های گلابتون دوزی شده، برقع و یا شیرینی‌هایی مثل چشم شتر، گزینه خوبی هستن."

روایت سمانه قائدی از بند کنگ، جاذبه‌ای از جنوب که کمتر شناخته شده است
غذای محلی جنوبی؛ گوبولی
کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید