اتحادیه اروپا به دنبال اتفاقاتی که در منطقه بوچا در نزدیکی کی‌یف از سوی نیروهای روسیه رخ داد، تحریم‌های بیشتری را علیه مسکو اعمال خواهد کرد.

تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، شارل میشل رییس شورای اروپا امروز در صفحه توئیتر خود نوشت که از تصاویر "جنایات" رخ داده توسط ارتش روسیه در منطقه آزاد شده بوچا در نزدیکی کی یف متاثر شده است.

وی اشاره کرد که اتحادیه اروپا به اوکراین و سازمان های غیر دولتی در جمع آوری شواهد برای پیگرد قانونی در دادگاه های بین المللی کمک می کند.

میشل در انتهای پیام خود از تحریم های بیشتر اتحادیه اروپا و حمایت این بلوک از اوکراین خبر داد.

رسانه‌های غربی امروز با انتشار تصاویری از یک شهر در نزدیکی کی‌یف مدعی شدند نیروهای روسیه حین خروج از اطراف پایتخت اوکراین غیرنظامیان را هدف گلوله قرار می دهند.

به گزارش تارنمای شبکه خبری اسکای نیوز، تصاویر منتشر شده از خیابان های شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف حاکی از وجود اجساد غیرنظامیان در خیابان ها و پیاده روهای این شهر است. ساکنان شهر بوچا گفته اند که این غیرنظامیان بی هیچ دلیلی توسط سربازان روس کشته شدند.

مقامات روسیه تاکنون در این خصوص اظهارنظری نکرده است.  

خبرگزاری رویترز هم مدعی شده که یک گور دسته جمعی در محوطه یک کلیسای شهر هنوز با خاک پوشیده نشده و دست ها و پاهای اجساد از میان خاک دیده می شود.  

«آناتولی فدوروک» شهردار بوچا نیز اعلام کرده است که بیش از ۳۰۰ نفر از ساکنان این شهر کشته شده اند.

تصاویر مربوط به اجساد غیرنظامیان در خیابان های بوچا، پس از خروج نیروهای روسیه از مناطق اطراف کی‌یف منتشر شده و سربازان اوکراینی پس از بیش از پنج هفته درگیری، کنترل بیش از ۳۰ شهر و روستا را در این منطقه به دست گرفتند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید