مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از ورود یک میلیون و ۲۶۵ هزار و ۵۲۰ وسیله نقلیه به استان و خروج یک میلیون و ۵۲ هزار و ۷۴۱ وسیله نقلیه از استان خبر داد و گفت: در مجموع شاهد تردد دو میلیون و ۳۱۸ هزار و ۲۶۱ وسیله نقلیه در محورهای گیلان بودیم.

 افزایش ۴۰ درصدی ورودی خودرو به گیلان | تردد بیش از ۲.۳ میلیون خودرو در محورهای گیلان

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، فریبرز مرادی با اشاره به آخرین وضعیت تردد روزانه خودرو در استان گیلان، اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته و همزمان با موج دوم سفرهای نوروزی، ۸۲ هزار و ۵۵۲ وسیله نقلیه وارد استان گیلان شده است.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور ۹۵ هزار و ۱۰۱ وسیله نقلیه از استان گیلان خارج شده است، افزود: بیشترین میزان ورودی استان از طریق محور رامسر - چابکسر با تعداد ۳۱ هزار و ۴۳۴ وسیله نقلیه و پس از آن محور آزادراه قزوین - رشت با تعداد ۳۱ هزار و ۱۶۲ وسیله نقلیه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، بیشترین میزان خروجی از استان را نیز از طریق محور آزادراه رشت - قزوین با تعداد ۴۴ هزار و ۲۵۰ وسیله نقلیه دانست و خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته ساعات اوج تردد در کل محورهای استان بین ساعات ۱۷ الی ۱۸ و کمترین تردد بین ساعات چهار الی پنج صبح بوده است.

مرادی، با بیان اینکه سرعت متوسط وسائل نقلیه در محورهای استان گیلان ۶۴ کیلومتر در ساعت است، گفت: براساس آخرین آمار دریافتی از ۴۲ دستگاه ترددشمار استان طی مدت مذکور محور لاهیجان - آستانه اشرفیه با متوسط تردد ساعتی ۲۳۵۴ وسیله نقلیه و پس از آن محور آستانه اشرفیه - لاهیجان با متوسط تردد ساعتی ۲۲۵۸ وسیله نقلیه پرترددترین محورهای استان بودند.

وی با اشاره به آمار ورودی و خروجی استان گیلان از ابتدای طرح نوروزی تاکنون، اضافه کرد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ لغایت دهم فروردین ۱۴۰۱ شاهد ۴۰ درصد افزایش در ورود به استان و ۲۹ درصد افزایش در خروج از استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از ورود یک میلیون و ۲۶۵ هزار و ۵۲۰ وسیله نقلیه به استان و خروج یک میلیون و ۵۲ هزار و ۷۴۱ وسیله نقلیه از استان خبر داد و گفت: در مجموع شاهد تردد دو میلیون و ۳۱۸ هزار و ۲۶۱ وسیله نقلیه در محورهای گیلان بودیم.

وی با بیان اینکه طی مدت مذکور ۲۳ هزار و ۶۴۶ سفر درون استانی و برون استانی با وسائل نقلیه عمومی انجام شده و در پی آن ۱۲۰ هزار و ۴۴۷ مسافر نوروزی جابجا شده اند، یادآور شد: تعداد مسافرین حمل و نقل عمومی برون شهری استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش داشته است.

مرادی اضافه کرد: در این مدت تعداد ۱۱ هزار و ۲۲ تماس از طریق سامانه ۱۴۱ دریافت و توسط کارشناسان مرکز مدیریت راه های استان پاسخ داده شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید