جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید با دیدن مهاجران اوکراین چه نظری در خصوص رییس‌جمهور روسیه دارد، گفت: او یک قصاب است.

حملات لفظی آمریکا به رییس‌جمهور روسیه ادامه دارد / بایدن: پوتین قصاب است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه هنگام دیدار با مهاجران اوکراینی در ورشو لهستان اعلام کرد که ولادیمیر پوتین یک قصاب است.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید با دیدن مهاجران اوکراین چه نظری در خصوص رئیس جمهوری روسیه دارد ،گفت: او یک قصاب است.

بایدن در گفتگویی کوتاه با خبرنگاران هنگام حضور در استادیوم نارودوی در لهستان به حضورش در چنین مکان هایی در طول زندگی اش اشاره کرد و گفت که همیشه از شور و قدرت روح انسان شگفت زده شده است.

رئیس جمهوری آمریکا که کشورش با سیاست های جنگ طلبانه و مداخله جویانه خود همواره موجب جنگ های متعدد در سراسر جهان و آوارگی میلیونها کودک و فروپاشی خانواده ها از جمله در افغانستان شده است، پس از دیدار با کودکان اوکراینی گفت که هر کدام از این کودکان یک آغوش می خواهند. آنها می گویند برای پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ که هنوز در اوکراین هستند و می جنگند، دعا کنید و من به یادم دارم داشتن یک عضو خانواده در میدان جنگ به چه معنی است. هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید به فکر آنها هستید و دعا می کنید آن خبر بد را  تلفنی به شما ندهند.

رئیس جمهوری آمریکا پیش از این، در یک برنامه به مناسبت روز "سنت پاتریک" گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه یک دیکتاتور قاتل و تبهکار کامل است. یک جنگ غیراخلاقی علیه مردم اوکراین به راه انداخته و درحال پرداخت یک هزینه بسیار بالا برای این تهاجم است.

بایدن روز قبل از آن نیز  پوتین را جنایتکار جنگی اعلام کرده بود.

از زمان افزایش تنش ها میان روسیه و غرب و در پی آن  جنگ اوکراین، مقامات آمریکایی شخص ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را مورد خطاب مستقیم حملات لفظی خود قرار داده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز  پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد. درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید