سارا؛ متولد بهمن ۱۳۶۶، جهانگرد، ایرانگرد، بلاگر و معتاد به سفره و ۲۵ کشور از چهار گوشه‌ی جهان رو دیده. اون معلم زبان انگلیسی و معاون اجرایی یه مدرسه هست و بیشتر به بچه‌های دیرآموز مثل اوتیسم و سندروم داون درس می‌ده و با توجه به اینکه کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل داره، در کنار کارهای مدرسه و بلاگری سفر، مشاوره حقوقی می‌ده. اون دائم در سفر نیست و برای آخر هفته‌ها و تعطیلات رسمی برنامه‌ی سفر می‌چینه. سارا که در سفری به استان زیبای گیلان از «آبشارهای رسوبی سنگرود» دیدن کرده، به خوبی این فضا و نکات لازم برای رفتن بهش رو روایت می‌کنه. با ما همراه باشید تا از تجربه و نگاه دقیق اون از این آبشارهای خاص بیشتر بدونیم.

روایت سارا از چشمه‌های آبگرم و آبشارهای رسوبی سنگرود، جاذبه‌ای کم‌نظیر و درمانی در استان گیلان

سلام نو-سرویس گردشگری: سارا از محل قرارگیری و نحوه تشکیل آبشارهای رسوبی سنگرود می‌گه: "اینجا چشمه‌های آبگرم و آبشارهای رسوبی سنگرود هست که در لوشان و استان گیلان قرار گرفته. چشمه‌های آب‌معدنی سنگرود از دو چشمه تشکیل شدن که در فاصله بسیار کمی از هم جاری می‌شن. یکی از چشمه‌ها، به نام چشمه «آب گاز»، آب سرد و گازداری داره و در چشمه دیگه که به چشمه «کولور» معروفه آب گرمی با خواص درمانی از دل کوه می‌جوشه."

اون قدمت، شکل و خواص بی‌شمار این پدیده‌ی بی‌نظیر رو این‌طور توصیف می‌کنه: "املاح بسیار زیادی در این چشمه وجود داره و این ویژگی باعث می‌شود آب اون خاصیت درمانی پیدا کنه و برای بهبود و تسکین دردهای روماتیسمی، استخوانی، پوستی، گوارشی و غیره مفید باشه و از طرف دیگه در مسیر حرکتش، حوضچه‌های رنگی متعددی تشکیل شده و رنگ‌های زیبایی در صخره‌ها و دیواره‌های اطرافش شکل گرفته. حوضچه‌های چندضلعی نامنظم و پلکان‌های شمال چشمه هم هر کسی رو شیفته‌ خودش میکنه. این پدیده‌های زمین‌شناختی، دلیل خوبی برای اثبات قدمت بالای این چشمه اس."

روایت سارا از چشمه‌های آبگرم و آبشارهای رسوبی سنگرود، جاذبه‌ای کم‌نظیر و درمانی در استان گیلان

سارا از طریق نشونی دادنش ما رو خیلی راحت و بی‌دغدغه به موقعیت مکانی چشمه‌های آبگرم و آبشارهای رسوبی سنگرود راهنمایی می‌کنه: "این چشمه ها در فاصله ۴۵ کیلومتری جنوب شرق رودبار و ۲۰ کیلومتری شمال شرق شهر لوشان قرار گرفته. برای رفتن به چشمه سنگرود اول باید خودتون رو از طریق آزادراه تهران-رشت یا آزادراه رشت-قزوین به رودبار برسونین و بعد از اون مسیرتون رو به‌سمت جنوب شرقی و شهر لوشان ادامه بدین. بعد از رسیدن به این شهر، از جاده لوشان-بره‌سر به‌سمت جیرنده حرکت کنین. در این مسیر بعد از اینکه امامزاده محمد حنیفه و روستای کرماک، رو رد کردین به روستای سنگرود می‌رسین. بعد از رسیدن به روستا باید ماشین‌تون رو در بالای چشمه و کنار جاده پارک کنین و پیاده به سمت چشمه برین."

سارا به نکات طلایی درباره‌ی این جاذبه‌ی گردشگری اشاره می‌کنه که دونستن‌اش جالبه: "برای رسیدن به این چشمه ها ۵ تا ۱۰ دقیقه پیاده روی در سطح شیب دار نیازه. معمولا اکثر اوقات مردم محلی یا توریست ها در استخر این چشمه مشغول آبتنی هستن. اطراف چشمه هیچ امکانات رفاهی وجود نداره. تلفن همراه آنتن میده ولی اینترنت خیلی ضعیفه. هنگام بازدید از چشمه، از آسیب زدن به چکنده‌سنگ‌ها، حوضچه‌ها و سایر اشکال شکل‌گرفته بخصوص راه رفتن با کفش روی اونها خودداری کنین؛ چون این ساختارهایی در طول مدت زمان خیلی زیادی شکل گرفتن و حساس هستن و ترمیم اون‌ها هم سالیان سال طول می‌کشه. لطفا با فرهنگ باشیم و این طبیعت زیبا رو با زباله هامون زشت نکنیم."

روایت سارا از چشمه‌های آبگرم و آبشارهای رسوبی سنگرود، جاذبه‌ای کم‌نظیر و درمانی در استان گیلان

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    1 0
    خیلی زیبا وجالب بود . ما در ایران مناطقی داریم که شاید در طول عمرمان به آنجا سفر نکرده باشیم.امیدوارم با معرفی این مکانها توسط کسانی که اهل سفر هستند دیگران نیز با این مناطق آشنا شده واز زیبائیهای ایران لذت ببرند. با کمال تشکر از معرفی خوب و جذابتون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید