فاطمه کبیرنتاج در بخشی از یادداشت خود نوشت: به راستی که شهید سلیمانی هر سه شاخصه لازم برای رسیدن به شهادت حسین گونه را داشت.هم هجرت از وطن و دوری از تعلقات دنیوی ٬ هم مجاهدت و جهادی خالصانه و هم پای بندی به عهدی که با فرمانده اش بسته بود.

ولایت‌پذیری مهمترین ویژگی سردار شهید

ولایت‌پذیری مهمترین ویژگی سردار شهید

فاطمه کبیرنتاج* در یادداشتی به بهانه سالگرد تولد فرمانده شهید قاسم سلیمانی نوشت: بیش از دو سال از شهادت مرد میدان جهاد و شهادت، مجاهدی خستگی ناپذیر وشجاع، نماد ایمان ناب و خالص ٬فرماندهی با تدبیر و سربازی وفادار به ولایت٬ فرمانده سپاه قدس سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی گذشت. شهید سلیمانی نه تنها مرد میدان مبارزه و جهاد در عرصه‌های جنگ و نبرد بود؛ بلکه در جهاد اکبرکه همان جهاد با نفس است نیز تبلور انسانیت و بصیرت و ایثار بود. فرمانده ای که در همه حال و همیشه خود را فقط یک سرباز می نامید. سربازی آماده برای خدمت درتمامی بحران ها اعم از صحنه نبرد سنگین خارج از کشور و چه در مخاطرات داخلی کشور مانند بحران های ناشی از زلزله و سیل. در کنار تمامی ویژگی هایی ایشانکه قلم از نوشتنش ناتوان و زبان از بیانش قاصر است٬ ولایت مداری اوست که از نگاهش به عنوان یک ضرورت پنهان شده در جهان اسلام محسوب می شد. لذا آن چه که بیش از همه در وصیت نامه این شهید والامقام به چشم می آید موضوع تبعیت از ولی امر مسلمین است. رابطه بین حاج قاسم سلیمانی و مقام معظم رهبری رابطه مرید و مرادی بود،عشق مابین این دوگوهر مراد و مرید را می توان در سخنان حاج قاسم و تبعیت محض او از مقام ولایت و در مقابل در اشک‌های رهبر فرزانه هنگام نماز بر پیکر این شهید بزرگوار دید. فرمانده شهید سپاه قدس در فرازی از وصیت نامه اش آورده است:«خداوندا تو را شکرگزارم که پس از عبد صالحت خمینی عزیز، مرا در مسیر عبد صالح دیگری که مظلومیتش اعظم است بر صالحیتش، مردی که حکیم امروز اسلام و تشیع و ایران و جهان سیاسی اسلام است، خامنه‌ای عزیز- که جانم فدای او باد- قرارداده‌ای» عمر سیاسی ۴۳ ساله سردار سلیمانی نشان میدهد که ایمان و عملش نسبت به آن چه در وصیت نامه اش تاکید کرده همواره یکی بوده است. وی اعتقاد داشت که «جمهوری اسلامی و ارزش‌ها و ولایت فقیه، میراث امام خمینی هستند و می‌بایست مورد حمایت جدی قرار بگیرند».

این فرمانده شهید در بخش دیگری از وصیت نامه اش خطاب به روحانیون و مراجع تقلید آورده است: «من حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای را خیلی مظلوم و تنها می‌بینم. او نیازمند همراهی و کمک شماست و شما حضرات با بیانتان و دیدارهایتان و حمایت‌هایتان با ایشان می‌بایست جامعه را جهت دهید» از نگاه ایشان آینده تشیع و اسلام تنها در گرو بقاء و محوریت ولایت فقیه است. لذا به اعتقاد او اگر نظام جمهوری اسلامی آسیب ببیند حرمین شریفین چه در عربستان و عراق و چه در فلسطین و سوریه آسیب می بیند.  

جملاتی از زبان سردار شهید اسلام وفاداری و اعتقاد او به اطاعت و حمایت از ولی فقیه و مقام عظمای ولایت را بیش از پیش اثبات می کند آن جا که می گوید: «خامنه‌ای عزیز که جانم فدای او باد»٬«از اصول مراقبت کنید، اصول یعنی ولی‌فقیه خصوصا این حکیم، مظلوم، وارسته در دین، فقه، عرفان، معرفت»٬«خیمه ولایت، خیمه حسین فاطمه است»٬«خامنه‌ای عزیز را جان خود بدانید»،«ولایت فقیه رنگ خداست، این رنگ را بر هر رنگی ترجیح دهید»

ولایت‌پذیری مهمترین ویژگی سردار شهید


بیان این عبارت ها و استفاده از این واژه ها متعلق به مردی است که ۴۳ سال به صورت مستقیم در خط مقدم حفظ اعتلای انقلاب اسلامی در کنار رهبر عظیم الشان انقلاب زیسته است. رمز اصلی موفقیت های او در صحنه نبرد با امریکا ٬صهیونیزم و عواملشان در منطقه ، اطاعت و عمل به توصیه های رهبری و پرهیز از خود رایی است. شهید حاج قاسم در مراسمی که به مناسبت سالگرد شهادت شهید حسن اسدی برگزار شده بود درباره مقام معظم رهبری این چنین گفته بود: «قوام ایران اسلامی و بقای آن به رهبریت آن است. مردم از من قبول کنید من عضو هیچ حزب و جناحی نیستم و به هیچ طرفی جز کسی که خدمت می کند به اسلام و انقلاب تمایل ندارم. اما این را بدانید والله علمای شیعه را تماما و از نزدیک می شناسم. الان ۱۴ سال شغل من همین است. علمای لبنان را می شناسم. علمای پاکستان را می شناسم. علمای حوزۀخلیج فارس را می شناسم. چه شیعه و چه سنی والله، اشهد بالله، سرآمد همه این روحانیت، این علما از مراجع ایران و مراجع غیر ایران، این مرد بزرگ تاریخ یعنی آیت الله العظمی خامنه ای است.

به راستی که شهید سلیمانی هر سه شاخصه لازم برای رسیدن به شهادت حسین گونه را داشت.هم هجرت از وطن و دوری از تعلقات دنیوی ٬ هم مجاهدت و جهادی خالصانه و هم پای بندی به عهدی که با فرمانده اش بسته بود.لذا پاداش نزدیک به نیم قرن مبارزه اش را آن گونه دریافت می کند که آرزویش را داشت.آن قدر ازپرچم جهاد مقدسش محافظت می کند تا عباس گونه دست از بدنش جدا شود.

*جامعه شناس و قائم مقام حزب ایران قوی

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید