طبق گفته مدیرکل امور پایگاه‌های ملی و جهانی، همه محوطه‌ها و پایگاه‌های میراث ملی و جهانی به جز حمام باغ فین کاشان، در تعطیلات نوروز باز هستند.

همه بناهای تاریخی کاشان به جز حمام فین باز هستند

به گزارش سلام نو به نقل زا ایسنا، فرهاد عزیزی درباره تعطیلی حمام فین کاشان به ایسنا گفت: باغ فین کاشان در تعطیلات نوروز باز بوده و همچنان پذیرای بازدیدکنندگان است. فقط حمام این مجموعه با دستور ستاد کرونا در کاشان با توجه به پیش‌بینی ازدحام جمعیت و محدودیت فضای آن، در نوروز تعطیل شده است.

مدیرکل امور پایگاه‌های ملی و جهانی همچنین تاکید کرد: تمام محوطه‌ها و پایگاه‌های میراث ملی و جهانی در تعطیلات نوروز باز هستند.

مهران سرمدیان ـ مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان نیز تعطیلی حمام مجموعه باغ فین را بر اساس مصوبه ستاد کرونای شهرستان و به منظور پیشگیری از افزایش شیوع کرونا با توجه به سقف کوتاه و فضای محدود آن، در تعطیلات نوروز تایید کرد.

در سال‌های گذشته نیز بنا بر آن‌چه ازدحام زیاد بازدیدکنندگان از حمام باغ فین اعلام می‌شد در زمان شلوغی سفرهای نوروزی، ساعت و نوبت بازدید زنان و مردان از هم تفکیک می‌شد.

بنا بر اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، پایگاه‌ها و محوطه‌های تاریخی ملی و جهانی در نوروز از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ فعال هستند. برخی از این محوطه‌ها، همچون تخت‌جمشید، پاسارگاد، نقش رستم و نقش رجب، محور ساسانی، گنبد سلطانیه در زنجان و مسجد شیخ صفی‌الدین اردبیلی تا ساعت ۱۸ باز هستند. بسیاری از این محوطه‌ها محل برپایی نوروزگاه و اجرای آیین‌ها و موسیقی محلی است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید