طبق گفته مدیر کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی، ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی در خراسان رضوی از ۹۰ درصد گذشت.

بیش از ۹۰ درصد از واحدهای اقامتی رسمی در خراسان رضوی اشغال شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سیدجواد موسوی اظهار کرد: ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی استان شامل هتل، هتل‌آپارتمان، میهمانپذیر، خانه مسافر و اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی ۱۲۰ هزار نفر شب اقامت است که تنها ۱۰ درصد از ظرفیت اشغال آن خالی مانده است.

وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت واحدهای اقامتی غیررسمی شامل مدارس، مساجد، حسینیه‌ها، بوستان‌های زائرپذیر، خوابگاه‌های دانشجویی، زائرسراهای ارزان‌قیمت و زائرشهر رضوی، میهمانسراهای دولتی و سایر مراکز اقامتی تا ۴۷۰ نفر شب اقامت در استان برنامه‌ریزی شده که زائران و گردشگران می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آستان قدس رضوی با بیان این‌که برنامه‌های فرهنگی و آیینی نوروزگاه در ۹۶ نقطه از استان برای گردشگران و زائران نوروزی تدارک دیده شده، گفت: امسال آئین نوروزگاه در ۵۰ اقامتگاه بوم‌گردی، ۲۲ شهرستان، ۱۷ روستای هدف گردشگری، چهار پایگاه میراث فرهنگی و سه منطقه نمونه گردشگری برگزار می‌شود.

موسوی به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تبدیل صنایع‌ دستی استان به عنوان سوغات سفر گردشگران و زائران نوروز ۱۴۰۱ اشاره و اضافه کرد: همچنین راه‌اندازی ۵۶۰ غرفه عرضه صنایع‌ دستی در تاسیسات گردشگری، هتل‌ها، مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی، بوستان‌ها و محورهای تردد زائران و گردشگران برنامه‌ریزی شده است.

بر اساس گزارش روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی وی با بیان این‌که این غرفه‌ها صنایع‌ دستی را در ۲۲ شهرستان خراسان رضوی عرضه می‌کند، عنوان کرد: در این رویداد بزرگ هنری ۶۲۰ هنرمند استان خراسان رضوی از ۴۶ رشته صنایع‌ دستی مشارکت دارند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید