مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: بر اساس سند شبکه ملی اطلاعات تا افق ۱۴۰۴ باید ۸۰ درصد خانوارهای ایرانی به سرعت بالای ۲۵ مگا بایت متصل شوند که این هدف از همان موقعی که این سند تدوین شد مورد توجه قرار گرفت ولی سازوکار مناسبی برای نیل به این هدف مهیا دیده نشده است.

افزایش سرعت اینترنت در کشور به بالای ۲۵ مگابایت تا سال ۱۴۰۴

به گزارش سلام نو؛ مجید سلطانی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: سرعت بالای ۲۵ مگابایت برای خانوارهای ایرانی تا افق ۱۴۰۴ از همان موقعی که سند شبکه ملی اطلاعات تدوین شد مورد توجه قرار گرفت ولی ساز وکار مناسبی برای نیل به این هدف مهیا دیده نشده است.

وی با اشاره به اراده دولت سیزدهم برای تحقق این اهداف افزود: مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۰ برای توسعه زیرساخت یک عدد اعتباری را پیش بینی کرد که در موضوع توسعه حمایت خوبی بود.

سلطانی در ادامه افزود : با رویکرد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و همکاری نمایندگان مجلس این عدد برای سال ۱۴۰۱ یک چیزی حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که اگر در بخش ثابت سرمایه گذاری شود شاهد جهش خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه حدود یک ماه پیش شبکه FTTX را وزیر ارتباطات رونمایی کرد، گفت: ما هم به عنوان یکی از بازیگران مهم و بزرگ در این صنعت بخش زیادی را به عهده گرفتیم و بخش اولیه اعتبار هم در حال وصول است.

سلطانی افزود: یعنی ما سال ۱۴۰۱ را با وجود اعتبارات خوبی در این بخش شروع خواهیم کرد و قول دادیم در صورت تحقق منابع ، سال ۱۴۰۱ حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار پورت FTTX را تحویل مردم بدهیم.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید