در آغاز فصل بهار و در اولین روز بهار مردم ایران زمین به رسم جشن گرفتن پایان زمستان سفرهای رنگارنگ می‌چینند که هفت سین نامیده می‌شود.

عید ۱۴۰۱ سفره هفت سینی متفاوت بچینید!

 عید نوروز یکی از بزرگترین عیدهای موجود در تقویم ایرانی است که با فرا رسیدن آن سال جدید می‌شود، زمستان و سردی پایان می‌یابد و در عوض بهار می‌آید و همه چیز بوی جدید و نو شدن به خود می‌گیرد.

به گزارش سلام نو، در آغاز فصل بهار و در اولین روز بهار مردم ایران زمین به رسم جشن گرفتن پایان زمستان سفرهای رنگارنگ می‌چینند که هفت سین نامیده می‌شود. از این رو چیدمان مربوط به سفره هفت سین برای مردم ایران زمین بسیار مهم است و در سالهای اخیر تبدیل به یکی از چالشهای بانوان ایرانی گشته چرا که هر کدام از بانوان ایرانی دوست دارند سفره‌هایی بچینند که نسبت به سفره دیگر دوستان و آشنایان خاص‌تر باشد. در این مقاله قصد داریم با شما ایده‌های بسیار جالبی را به اشتراک بگذاریم که با بکارگیری آنان سفره زیباتر و رنگی‌تر از هر سال را برای خود و خانواده‌تان تزئین کنید.

 چه موادی را باید درون سفره هفت سین قرار دهید؟

قبل از توضیح دادن هر ایده برای چیدن سفره هفت سین باید بدانید که چه وسایلی را باید درون سفره قرار دهید. هفت سین اصلی سفره از سنجد، سمنو، سیر، سبزه، سماق، سکه و سرکه هستند. هفت سینی که نام بردیم از اقلام اساسی بود که باید درون سفره هفت سین قرار دهید. بسیاری از مردم برای زیباتر به نظر رسیدن سفره از وسایلی همچون آینه و شمعدان کوچک، شمع، انواع گلهای بهاری مثل گل سنبل، تخم مرغ رنگ کرده، آجیل شمع و شیرینی نیز استفاده می‌کنند. برای اینکه سفره هفت سینی زیباتر داشته باشید بهتر است از پارچه ترمه به عنوان زیر سفره‌ای استفاده کنید. فراموش نکنید که قرار دادن کتاب قرآن در سفره هفت سین از واجبات است.

چطور سفره هفت سین را خاص‌تر از همیشه تزیین کنید؟

برای اینکه سفره هفت سین زیباتری داشته باشید می‌خواهیم به شما چند تکنیک برای رنگ کردن تخم مرغ‌ها، درست کردن سبزه مخصوص سفره و همچنین چیدمان مناسب سفره هفت سین را به شما آموزش دهیم.

· رنگ کردن تخم مرغ‌ها: رنگ کردن تخم مرغ‌های سفره هفت سین یکی از مهیج‌ترین کارها برای کودکان و البته بزرگسالان است. شما می‌توانید با استفاده از لاک ناخن، گواش، ماژیک و انواع اکلیل و منجوق‌های رنگی تخم مرغ‌هایتان را تزیین کنید. همچنین برچسب‌های رنگارنگ بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن تخم مرغ‌هایی جذاب‌تر را تزیین کنید.

· سبزه هفت سین: قرار دادن سبزه در سفره هفت سین از واجبات سفره محسوب می‌شود. سؤال اساسی اینجاست با چه نوع بذرهایی می‌توانید سبزه متفاوت‌تر و زیباتر را برای عید خود بکارید؟ بذرهایی مانند گندم و عدس ازجمله بذرهای مرسومی هستند که معمولا بیشتر افراد برای کاشتن سبزه از آن استفاده می‌کنند. این در حالی است که اثرهایی مانند ماش و شاهی جزو آن دسته از سبزه‌هایی هستند که افراد کمتری برای درست کردن سبزه از آن استفاده می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید با کاشت این دو نوع بذر به صورت جدا از هم و یا کاشتن ماش و شاهی به صورت مخلوط ظاهری خاص‌تری را به سبزه نوروزی‌تان بدهید.

· چیدن گل درون سفره: گلهای بهاری همیشه جلوه‌ای خاص به سفره هفت سین می‌دهند. شما می‌توانید با استفاده کردن از گل‌هایی مانند گل سنبل و یا انواع گل‌های رز جلوه زیبایی به سفره هفت سینتان بدهید. اگر از تم سفید برای سفره هفت سین استفاده می‌کنید قراردادن گل نرگس را درون سفره فراموش نکنید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید