جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه را «جنایتکار جنگی» خواند.

بایدن، پوتین را «جنایتکار جنگی» توصیف کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا، «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود را «جنایتکار جنگی» خواند.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، با بیان این‌که روسیه، بیمارستان‌ها را هدف قرار داده و پزشکان را گروگان می‌گیرد، از قانون‌گذاران کنگره آمریکا خواست ارائه کمک‌های بیشتر به اوکراین را در دستور کار قرار دهند.

بایدن متعهد به تلاش بیشتر برای کمک به اوکراین در جنگ با روسیه شد.

اظهارات بایدن ساعاتی پس از سخنرانی مجازی «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین برای قانونگذارن آمریکایی، بیان کرد.

زلنسکی طی سخنانی به صورت ویدئو کنفرانس برای نمایندگان کنگره آمریکا خواهان اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه برای متوقف شدن جنگ در کشورش شد.

وی از تهاجم نظامی روسیه به خاک اوکراین به عنوان «بدترین جنگ پس از جنگ دوم جهانی» نام برد و حمله به آنچه وی «رویاها و میل به خوشبختی مردم کشورش» خواند را محکوم کرد.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین با گفتن این جمله به نمایندگان کنگره که «صفحاتی از تاریخ بزرگ آمریکا به شما امکان می‌دهد که اوکرینی‌ها را درک کنید» دست به مقایسه تهاجم نظامی روسیه به کشورش با حملات یازدهم سپتامبر در سال ۲۰۱۱ و همچنین حمله نیروی هوایی ژاپن به پایگاه آمریکایی پرل هاربر در سال ۱۹۴۱ زد.

زلنسکی سپس با پخش ویدیویی از بمباران‌های اوکراین توسط نیروهای روسیه خطاب به اعضای کنگره گفت: «به کمک شما نیاز دارم....ما باید به این تروریسم دولتی پایان دهیم».

رئیس جمهوری اوکراین در ادامه سخنان خود بار دیگر خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز کشورش شد، درخواستی که پیش‌تر از سوی ایالات متحده و دیگر سران ناتو رد شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید