۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
کد خبر: 55342775

آب این چشمه در ردیف آب‌های معدنی اسید بی‌کربنات یا بیکربناته سدیک قرار دارد. برای درمان بیماری‌های حرکتی، عصبی (درمان پادرد و کمردرد) استفاده می‌شود. این آبگرم مبدا حرکت به مناطق هوشنگ میدانی، جان پناه غربی صعود، طاووس گولی و ییلاقات دامنه سبلان نیز می‌باشد.

آشنایی با آبگرم شابیل

به گزارش سلام نو به نقل از تریپ یار، مجتمع آبدرمانی شابیل در ۵۰ کیلومتری مشگین‌ شهر و ۲۵ کیلومتری شهر لاهرود قرار دارد. چشمه شابیل که در دامنه قله ساوالان و در مسیر صعود به آن قرار دارد دارای دمای ۴۹ درجه سانتی‌گراد و دبی ۵ لیتر در ثانیه می‌ باشد. آب این چشمه در ردیف آبهای معدنی اسید بی‌کربنات یا بیکربناته سدیک قرار دارد. به خاطر وجود مقدار زیادی اسید بی‌کربنیک، از آب آن برای درمان بیماریهای حرکتی، عصبی (درمان پادرد و کمردرد) استفاده می‌ شود.

مجتمع این آب درمانی مشتمل بر دو طبقه شامل بخش های مجزای زنانه و مردانه و مجهز به استخر، سالن دوش، رستوران، سوئیت، سونا و جکوزی می باشد. ضمن اینکه در محوطه آبگرم پارکینگ بسیار بزرگی وجود دارد که می تواند برای اتوموبیل های مسافران آبگرم و حتی آنهایی که قصد صعود به قله ساوالان را دارند محل امنی به شمار رود.

در ماه‌های صعود اتوموبیل های لاندرور بسیار زیادی در کنار استخر این آبگرم قرار دارند که آماده حمل کوهنوردان به پناهگاه اصلی می باشند. در پایین این آبگرم طبیعت بی بدیل شیروان دره سی قرار دارد. این آبگرم مبدا حرکت به مناطق هوشنگ میدانی، جان پناه غربی صعود، طاووس گولی و ییلاقات دامنه سبلان نیز می باشد.

راه رسیدن به آبگرم از شهر لاهرود می‌باشد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید