تالاب‌های استان اردبیل زیبا و دیدنی هستند همراه باشید و حتما از تالاب تپراق کندی بازدید کنید.

حتما از  تالاب تپراق کندی بازدید کنید

سلام نو _ سرویس گردشگری: تالاب تپراق کندی(مغان) در زمستان پرندگان مهاجر به آن رو آورده و زیستگاه پرندگان و جانوران و گیاهان نیز است هم‌چنین یک جاذبه‌ی طبیعی برای منطقه بحساب می‌آید.

از این‌رو شایسته است سازمان محیط زیست منطقه، اقدامات حفاظتی مناسب (پرندگان از قبیل قو، اردک) را انجام داده و بیش از پیش از این گونه منحصر به فرد مراقبت کرده تا نسل آن در آینده از بین نرود.

آشنایی با تالاب تپراق کندی

این تالاب وسعتی بالغ بر ۱۵ هکتار داشته و در قسمت جنوبی یک روستا با همین نام قرار گرفته است. ازآن جا که این تالاب در کنار رودخانه ارس می باشد توانسته نقش یک سیل گیر را نیز ایفا نماید.

این تالاب زیبا از جلوه های طبعت مربوط به پارس آباد است و با کشور جمهوری آذربایجان از طریق مرز زمینی تقریبا ۲۵ کیلومتر فاصله دارد.

تالاب تپراق کندی میزبان پرندگن مهاجر زیادی بوده که اگر در فصل مهاجرت این پرندگان به آن مراجعه کنید می توانید آن ها را تماشا کرده یا برای تصویر برداری از پرندگان اقدام نمایید.

حتما از  تالاب تپراق کندی بازدید کنید

عمق تالاب هشت متر بوده و از توابع اسلام آباد به شمار می رود.

اگر به روستای تپراق کندی بروید تنها یک کیلومتر با این تالاب فاصله خواهید داشت. تالاب همیشه از آب رودخانه ارس تغذیه می کند و به عنوان یک تالاب نیمه طبیعی شناخته می شود.

این تالاب محیط مناسبی دارد برای پرندگان آبزی و کنار آبزی تا آن ها بتوانند در این محدوده زندگی کنند. اگر در فصل مهاجرت برای مراجعه به تالاب تپراق کندی اقدام کنید می توانید پرندگان مختلفی را تماشا نمایید که مهمان سرزمین ما هستند.

این زمان بهترین تایم برای عکاسی بوده و نباید آن را از دست بدهید.

لازم به ذکر است که تنوع گونه های گیاهی و جانوری در این منطقه بالاست و به همین دلیل در سال ۱۳۸۸ به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری شناخته شد و به تصویب سرید.

همان طور که به آن اشاره کردیم این تالاب میزبان پرندگان بسیاری در فصل مهاجرت آن ها می باشد که از بین آن ها می توان به پرندگانی هم چون چنگر، خوتکا، اردک سرسبز، اردک اره ای، اردک سر حنایی، کفچه نوک، طاووسک، کشیم کوچک، سهره، حواصیل، بوتیمار قراولان، غاز خاکستری، باکلان کوچک، باکلان بزرگ اشاره نمود.

این پرنده ها تا انتهای تابستان در این تالاب زندگی می کنند و یکی از جالب ترین مواردی که می توان به آن اشاره کرد این است که پرنده ای به نام باکلان کوچک در این تالاب جوجه آوری دارد.

حتما از  تالاب تپراق کندی بازدید کنید

بازدید از تالاب تپراق کندی

یکی از بهترین مناطق کشور که شما می توانید برای سفر به آن اقدام کنید، اردبیل می باشد. این استان به دلیل دارا بودن نقاط گردشگری متعدد در اقص نقاط خود توانسته عده زیادی از مسافران را همه ساله به سمت خود جذب نماید.

فصول مهاجرت پرندگان از جمله اوقاتی است که شما می توانید برای سفر خود انتخاب نمایید چرا که تالاب ها در فصل مهاجرت آن ها بسیار دیدنی می شوند.

یکی از نقاط دیدنی اردبیل که در نزدیکی پارس آباد قرار دارد، تالاب تپراق کندی می باشد.

این تالاب به دلیل وسعت بالای خود توانسته تعداد زیادی از پرندگان مهاجر را به سمت خود جذب نماید و به همین دلیل بهتر است تماشای آن را از دست ندهید.

تالاب تپراق کندی(مغان) در زمستان پرندگان مهاجر به آن رو آورده و زیستگاه پرندگان و جانوران و گیاهان نیز است هم‌چنین یک جاذبه‌ی طبیعی برای منطقه بحساب می‌آید.

از این‌رو شایسته است سازمان محیط زیست منطقه، اقدامات حفاظتی مناسب (پرندگان از قبیل قو، اردک و غیر) را انجام داده و بیش از پیش از این گونه منحصر به فرد مراقبت کرده تا نسل آن در آینده از بین نرود.

پارس آباد با وجود آنکه بخشی از استان اردبیل به حساب می‌آید؛ اما ارتفاع کمی از سطح دریا دارد.

ارتفاع این شهر از سطح دریا به حدود ۳۰ متر می‌رسد. همین موضوع باعث شده تا پارس آباد دارای آب‌وهوای گرمسیری باشد.

حتما از  تالاب تپراق کندی بازدید کنید

تابستان‌های پارس آباد گرم است و طاقت مسافران را سر می‌آورد. پس بهتر است تابستان را برای سفر به این شهر انتخاب نکنید.

از اوایل پاییز هوا به‌تدریج ملایم می‌شود. دیگر آفتاب جانی ندارد و تابش آن دیگر سوزنده نیست. در فصل پاییز تمامی مزارع برای خواب زمستانی آماده می‌شوند.

طبیعت رنگ می‌بازد و از ترس زمستان به هزاران رنگ در می‌آید. پاییز فصلی زیبا و عاشقانه برای سفر به پارس آباد به حساب می‌آید.

اگر تصمیم دارید به پارس آباد مراجعه کنید بهتر است زمانی را برای این منظور انتخاب کنید که بتوانید تجربه بهتری از بازدید خود از تالاب داشته باشید.

همان طور که گفته شد پرندگان مهاجر تا انتهای تابستان در این تالاب زندگی می کنند و اگر می خواهید تماشای آن ها را از دست ندهید باید زمان سفر خود را با زمان مهاجرت این پرندگان تنظیم کنید.

پارس آباد به دلیل موقعت جغرافیایی خود بر خلاف اردبیل که یک منطقه سردسیر می باشد، در زمستان آب و هوایی معتدل و دل پذیر داشته و به همین دلیل مورد توجه مسافران زیادی قرار دارد.

شما در زمستان می توانید هم پوشش برف را تجربه کنید و هم آب و هوایی معتدل در پارس آباد را.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید