این آبگرم در محدوده شهر گیوی واقع شده است. آبگرم گیوی برای معالجه امراض پوستی و مفصلی مثل رماتیسم و درد مفاصل مفید تشخیص داده شده است.

ایستی سو آبگرمی که جنبه درمانی دارد

به گزارش سلام نو به نقل از تریپ یار، آبگرم گیوی که از زیباترین مناظر و چشم‌ اندازهای طبیعی در این منطقه به‌ شمار می ‌رود هر سال شاهد حضور مسافران زیادی از شهرهای دور و نزدیک و گردشگران خارجی است. از مزایای این آبگرم که باعث شناخته شدن آن در اقصی نقاط کشور شده جنبه درمانی آن است که برای درد مفاصل و گرفتگی اعضای بدن و درد کمر و سایر موارد مفید می باشد.

آبگرم گیوی در فاصله پنج کیلومتری شهر گیوی کنارجاده اردبیل-خلخال در بالای کوه واقع شده است. آبگرم گیوی برای معالجه امراض پوستی و مفصلی مثل رماتیسم و درد مفاصل مفید تشخیص داده شده است. ایستی سو(آبگرم گیوی) که از تاسیسات مناسبی جهت استفاده برخوردار است در ارتفاع ۱۷۲۰ متری از سطح دریا واقع شده و میزان آبدهی آن دو لیتر در ثانیه و دمای آب ۵۲ درجه سانتیگراد می باشد. این آبگرم در مسیر جاده خلخال به اردبیل قرار داشته و با توجه به این که رودخانه زیبای هروچای و باغ های دو طرف رودخانه نیز در مسیر این جاده و در پایین دست آبگرم قرار دارند باعث بوجود آمدن مجموعه زیبا و طبیعت گردشگری در این منطقه شده که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می نماید.

امکانات

در حال حاضر امکاناتی چون استخر بهداشتی و مناسب، کمپ و اتاق های اقامتی و فروشگاه های مواد غذایی در محل مستفر بوده و وظیفه استقبال از میهمانان را بر عهده دارند. مدیریت چشمه معدنی آبگرم با امور آب شهرستان است و چشمه معدنی آبگرم دارای دو استخر زنانه و مردانه با تعدادی دوش می‌ باشد.

جاذبه‌های گردشگری منطقه

تفاوت این آبگرم با سایر آبگرم‌ های استان؛ مثلث گردشگری شهر گیوی است که منطقه نمونه گردشگری را در این منطقه به وجود آورده ‌است؛ بطوری که به شعاع یک کیلومتری از شمال به منطقه گردشگری غار یخگان (بوزلوق)، از غرب به منطقه نمونه گردشگری سد گیوی و از شرق باغات میوه و ... شهر گیوی منتهی می شود. در کل منطقه خلخال شامل دو شهرستان خلخال و کوثر است. در این دو شهرستان در مجموع ۵ آبگرم معدنی شناسایی شده که دو چشمه به نام‌های ایستی سو (آبگرم گیوی) و داش حمام در شهرستان کوثر و ۳ چشمه به نامهای آبگرم گرمخانه و آبگرم خوشنامه و آبگرم تیل در شهرستان خلخال واقع شده اند.

موقعیت مکانی

آبگرم گیوی (ایستی سو) در فاصله ۵ کیلومتری شهر گیوی کنارجاده گیوی-خلخال واقع شده‌ است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید