شهرداری به خاطر زیبایی‌هایی که این درخت به نمای شهر می‌دهد اقدام به کاشت بهار نارنج در شهر کرده است. این درخت دارای برگهای ضخیم فصل سبز رنگی است که تقریبا در تمامی طول سال خوش رنگ هستند.

شیراز شهر بهارنارنج ایران نیست!

بسیاری از مردم در شهرهای گیلان و مازندران بهار نارنج می‌کارند. همانطور که گفته شد این درخت دارای شکوفه‌های بسیار خوشبو است که در زمان شکوفه دهی، هوا را پر از عطر ناب بهار نارنج می‌کنند. در استان‌های شمالی کاشتن بهار نارنج در خیابان‌ها مورد توجه شهرداری‌ها نیز قرار گرفته است. شهرداری به خاطر زیبایی‌هایی که این درخت به نمای شهر می‌دهد اقدام به کاشت بهار نارنج در شهر کرده است. این درخت دارای برگهای ضخیم فصل سبز رنگی است که تقریبا در تمامی طول سال خوش رنگ هستند.

گیلان و مازندران پرچم داران کاشت درخت بهارنارنج هستند!

استان مازندران ۱۶۰ هزار هکتار باغ از انواع میوه‌های خوشمزه را دارد که ۱۱۰ هزار هکتار از این مزارع مربوط به کاشت مرکباتی مانند پرتقال و نارنج شده‌اند. جالب است که بدانید حدود ۶ میلیون اصله درخت نارنج در شهرستانهای استان مازندران به ویژه در ساری و بابل وجود دارند. علاوه بر استان مازندران استان گیلان نیز جزو یکی از استانهای شمالی محسوب می‌شود که دارای بیشترین درختان بهار نارنج و پرتقال است. شهرستان رودسر در استان گیلان دارای درختان بهار نارنج بسیار زیادی است که به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی کارخانجات مربا، چای و کلوچه موجود در این استان بهار نارنج را از کشاورزان خریداری می‌کنند تا برای مصارف داخلی کشور و حتی مصارف برون کشوری آماده کنند.

شکوفه درخت بهار نارنج پر از خاصیت است!

در فصلی که درختان بهار نارنج شکوفه می‌کنند مردم در باغ‌های بهار نارنج با پهن کردن پارچه‌هایی مخصوص به زیر درختان به جمع آوری برگ شکوفه‌های درختان بهار نارنج می‌پردازند تا برای مصارفی همچون درست کردن مربا، شیرینی حتی به عنوان طعم‌دهنده‌های غذایی از آن استفاده کنند. جالب است که بدانید شکوفه‌های درختان بهار نارنج مصارف پزشکی دارند و در طب سنتی استفاده‌های بسیار زیادی دارند. شکوفه بهار نارنج ضد سرفه است و همچنین به عنوان داروی نشاط آور، تقویت کننده معده، اشتها آور و تنظیم کننده تپش قلب است. جالب‌تر اینکه شکوفه درختان بهار نارنج می‌توانند دمنوش بسیار خوشمزه‌ای را به شما تحویل دهند که در هنگام سرماخوردگی ترشحات سینوس‌ها را از بین می‌برند و در درمان سرماخوردگی مؤثر هستند.

دیدن کردن از بهار نارنج را در فصل بهار از دست ندهید!

اگر بخواهیم به بررسی ویژگی‌های درخت بهارنارنج بپردازیم این درخت جزو درختان کوچک محسوب می‌شود که در مناطق نسبتا گرم و مرطوب می‌روید. درخت بهار نارنج در سرمای ۱۰ الی ۱۵ زیر صفر نمی‌تواند دوام بیاورد و این در حالی است که نسبت به درخت پرتقال مقاوم‌تر است. درخت نارنج برگهای سبز شفافی دارد که بیضی شکل، نوک تیز و بسیار زیبا هستند. درخت بهارنارنج از جمله درخت‌های همیشه سبز و بدون خزان است که به ارتفاع ۹ متر هم می‌رسد. پیشنهاد ما به شما این است که در فصل بهار دیدن کردن از درخت‌های بهار نارنج را به هیچ وجه از دست ندهید.

کد خبرنگار: ۲۱
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 1
    کازرونم کلا بهار نارنجه؛ پس اینکه میگن شهر شیراز شهر بهارنارنج به معنای این نیست که فقط شیراز نارنجستان داره!!! نارنجستان قوام رو حتما ببینید تا بهتر با دلیل مطرح شدن این عنوان برای شیراز آشنا بشین! عطر بهار نارنج در کل فضای شهرستان کازرون به مشام میرسه بههههبه بهههبه
  • erfan IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 3
    عزیز جان کسی میکاره کاری نداریم.شیراز تو اکثر خیابون هاش درخت نارنج داره و وقتی تو خیابون راه میری بوی بهار نارنج همه جا هست.حالا تو باغ بهار نارنج میکارن بکارن.ماهم میکاریم
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    1 0
    خوش به حالتون که درختای بهار نارنج دارید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید