۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۷
کد خبر: 55342134

آبشار چینز بخاطر نداشتن جاده دسترسی و زیر ساخت های اولیه، استفاده از آن برای همه مردم مقدور نیست. یکی از پدیده‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگری شهرستان آبدانان آبشار فصلی چینز است که همزمان با اولین بارش باران متولد و تا اواخر خرداد همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد.

از آبشار بکر چینز چه می‌دانید؟

به گزارش سلام نو به نقل از تریپ یار، آبشار فصلی چینز آبدانان از شاهکارهای طبیعی خالق هستی است که در فاصله سی کیلومتری شهر آبدانان از توابع استان ایلام و در پنج کیلومتری جنوب غرب روستای انجیره در دل سرد و خنک جنگل های سبز و پر پشت بلوط قرار دارد. بعد از آبشارهای ماهوته، بان گنبد و شلتا، آبشار چینز چهارمین آبشار طبیعی و دیدنی شهرستان آبدانان در استان ایلام بشماره می رود.

یکی از پدیده‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگری شهرستان آبدانان آبشار فصلی چینز است که همزمان با اولین بارش باران متولد و تا اواخر خرداد همچنان به حیات خود ادامه میدهد. این آبشار در فاصله سی کیلومتری آبدانان و در پنج کیلومتری جنوب غربی روستای انجیره قرار گرفته که از ارتفاعات کبیرکوه سرچشمه می گیرد. این آبشار از لایه ها و دامنه های کبیرکوه که رسوبی و سنگلاخی بوده عبور کرده و این عبور آب لایه‌های زمین را شسته و به صورت طبقه بندی با شیبی ملایم و در ارتفاع بیست متری سرازیر شده است. در اطراف این آبشار چشم اندازهای طبیعی و گردشگری وجود دارد که بسیار زیبا و ارزشمند است.

این آبشار طبیعی و زیبا در دل سرد و خنک جنگل های سبز و پر پشت بلوط و در گستره فرحناک و مفره لایه های متعدد پوشش گیاهی و همچنین در قعر یکی از زیباترین دره های طبیعی و در زیر طاقدیس نیلگون و فیروزه ای آسمان الهی، چشم ها را به میهمانی خود دعوت می کند. طبیعت بکر و دست نخورده، بلندای شگرف، صدای دلپذیر، ترنم آرامبخش، بوی خوش گل های وحشی، غزل خوانی مداوم پرستوهای چموش، بوی خوش گیاهان بهاری، وفور تنعم طبیعی، وجود انعام و اطعام کوهستانی، شکوفه های آویزان درختان بلوط و بنه، تنظیف آسمانی جنگل، آرامش و عشوه گری ساکنان کوه و برزن و پرواز پرندگان طلایی بر فراز آبشار انگبین چینز آبدانان، این مکان طبیعی را از دیگر آثار و اماکن مجزا کرده است.

آبشار چینز بخاطر نداشتن جاده دسترسی و زیر ساخت های اولیه، استفاده از آن برای همه مردم مقدور نیست و به همین خاطر تاکنون بکر، تمیز و دست نخورده باقی مانده است. در طول سال گروه های کوهنورد، اردوهای تفریحی و علاقه مندان به فضاهای جنگلی و کوهستانی برای گذراندن ایام و اوقات فراغت خود به این مکان جذاب و جالب سفر می کنند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید