۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 55503395

در دل طبیعت بکر و سرسبز استان کهگیلویه و بویراحمد، آبشاری خروشان و زیبا به نام کمردوغ نهفته است.

آبشار کمردوغ؛ نگینی در قلب زاگرس

به گزارش سلام نو آنطور که الی گشت نوشته است آبشار کمردوغ، گویی نگینی در دل طبیعت بکر یاسوج، با زیبایی خیره‌کننده و طعمی منحصر به فرد، هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

این آبشار که در روستای کمردوغ واقع شده است، با چشمه‌های جوشان و چشم‌انداز دل‌انگیز جنگل‌ها و کوهستان‌های اطراف، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند.

از بهار تا پاییز، شکوفه‌های درختان و گل‌های رنگارنگ، زیبایی آبشار را دوچندان می‌کنند و خاطره‌ای شگفت‌انگیز در ذهن گردشگران به یادگار می‌گذارند.

لقب عروس آبشارهای ایران برازنده کمردوغ است، چرا که با ارتفاع ۱۰۰ متر و عرض بیش از ۶۰ متر، به عنوان هفتمین آبشار بلند ایران، عظمت و زیبایی خود را به رخ می‌کشد.

آب این آبشار که از چشمه‌های کوهستانی تأمین می‌شود، در طول سال جاری است و طعم نمکی و رنگ دوغ مانند آن، از ویژگی‌های منحصر به فرد این آبشار به شمار می‌رود.

در کنار آبشار کمردوغ، حوضچه‌های کوچک و بزرگی وجود دارد که فرصتی برای شنا و لذت بردن از طبیعت را به شما می‌دهد. همچنین، آبشار مصنوعی احداث شده در بخش جنوبی، زیبایی این منطقه را دوچندان کرده است.

تجربه خوردن ماهی کبابی تازه در کنار آبشار، از دیگر جذابیت‌های سفر به این منطقه است.

عکاسی از صخره‌ها و آبشار، کوهنوردی و صخره‌نوردی در طبیعت بکر اطراف، از تفریحاتی است که می‌توانید در سفر به آبشار کمردوغ از آن لذت ببرید.

بهترین زمان برای بازدید از این آبشار، فصل بهار و تابستان است. در این فصول، آبشار با وجود آب کمتر، زیبایی خیره‌کننده خود را به نمایش می‌گذارد.

در فصل پاییز، رنگ‌های جذاب درختان و برگ‌ها، چشم‌اندازی دیدنی را خلق می‌کند. اما در زمستان، به دلیل شرایط آب و هوایی، دسترسی به آبشار دشوار است.

برای اقامت در این منطقه، می‌توانید در اطراف آبشار کمپ بزنید و یا در هتل‌های شهر دهدشت و یا خانه‌های روستاییان اقامت کنید.

برای سفری راحت و لذت‌بخش به آبشار کمردوغ، تجهیزاتی مانند چادر، کیسه خواب، مواد غذایی، آب آشامیدنی، کفش مناسب، کلاه، عینک آفتابی، لباس‌های مناسب با فصل و داروهای ضروری را به همراه داشته باشید.

آبشار کمردوغ، با زیبایی منحصر به فرد و جاذبه‌های طبیعی خود، مقصدی ایده‌آل برای تجربه سفری خاطره‌انگیز در دل طبیعت یاسوج است.

آبشار کمردوغ؛ نگینی در قلب زاگرس

آبشار کمردوغ در روستای کمردوغ واقع شده است.

این آبشار با ارتفاع ۱۰۰ متر و عرض بیش از ۶۰ متر، هفتمین آبشار بلند ایران است.

طعم نمکی و رنگ دوغ مانند آب، از ویژگی‌های منحصر به فرد این آبشار است.

در کنار آبشار، حوضچه‌های شنا، آبشار مصنوعی و امکانات کباب‌پزی وجود دارد.

بهترین زمان برای بازدید از آبشار، فصل بهار و تابستان است.

برای اقامت در این منطقه، می‌توانید در اطراف آبشار کمپ بزنید و یا در هتل‌های شهر دهدشت و یا خانه‌های روستاییان اقامت کنید.

تجهیزاتی مانند چادر، کیسه خواب، مواد غذایی، آب آشامیدنی، کفش مناسب، کلاه، عینک آفتابی، لباس‌های مناسب با فصل و داروهای ضروری را به همراه داشته باشید.

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • مالک IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    بهترین آبشار ایرانه حتمن سفر کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید