سمانه (مرضیه) قائدی؛ بلاگر، متخصص سئو (SEO) و دیجیتال مارکتینگ (با تمرکز بر استراتژی، کانتنت مارکتینگ و سوشال مدیا مارکتینگ) هست. اون سالها طراحی وبسایت انجام داده و بیش از ۱۵ ساله که در زمینه‌های مختلف بلاگینگ کرده و الان چند سالیه که تمرکزش در حوزه گردشگریه. با ما همراه باشید تا پاسخ سمانه رو به سوال «چطور ارزان و طولانی‌تر سفر کنیم؟» بدونیم.

با پیشنهادات سمانه قائدی، ارزان و طولانی سفر کنیم

سلام نو-سرویس گردشگری: این سوالیه که از سمانه زیاد پرسیده می‌شه و به نظر اون برای ارزان و طولانی‌تر سفر کردن روش‌های زیادی وجود داره که به چند موردش اشاره می‌کنه:

"‌سبک سفرمون رو عوض کنیم؛ به جای اینکه همش لاکچری سفر کنیم و بریم هتل چند ستاره، از هاستل و اقامتگاه‌های بومگردی استفاده کنیم و یا کمپ کنیم.

تو سفر خودمون غذا درست کنیم؛ به جای اینکه رستوران بریم، مواد اولیه رو تهیه کنیم و خودمون آشپزی کنیم.

از سرویس حمل و نقل عمومی استفاده کنیم؛ به جای استفاده از پروازهای داخلی و تاکسی و ... از قطار و اتوبوس استفاده کنیم و یا پیاده‌روی کنیم.

پروازها و هتل‌های ارزون رو بشناسیم؛ بعضی پروازها هستن که خیلی ارزونن اما در مقابل هیچ خدمات بار یا غذایی نمیدن و برای مسافت‌های کوتاه که میزان بارمون کمه مناسبه."

با پیشنهادات سمانه قائدی، ارزان و طولانی سفر کنیم

اون در ادامه برای کم شدن هزینه‌های سفر پیشنهاد استفاده بیشتر از اپلیکیشن‌های سفر و همین‌طور کار کردن حین مسافرت رو می‎‌ده و در این باره می‌گه:

"ابزارها و اپلیکیشن‌های کاربردی سفر رو بشناسیم؛ هرچی اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌های کاربردی بیشتری رو بشناسیم و بلد باشیم باهاشون کار کنیم، با هزینه مناسب‌تری می‌تونیم سفر کنیم.

تو سفر، داوطلبانه کار کنیم؛ با عضویت تو یه سری سایت‌ها مثل workaway می‌تونین افرادی رو پیدا کنین که در مقابل کاری که واسشون انجام میدین (و تو سایت نوشتن) جای خواب و غذای رایگان دریافت کنین. این وبسایت‌ها فقط برای سفرهای خارجی کاربرد داره، اما می‌دونم یه سری اقامتگاه‌ها تو ایران هم این امکان رو فراهم کردن.

یاد بگیریم تو سفر کسب درآمد کنیم؛ یکی از راه‌های دیگه کسب درآمد تو سفر هست که اصلا هم سخت نیست، فقط کافیه راه‌هاش رو یاد بگیریم و مهارت‌هامون رو توش افزایش بدیم."

با پیشنهادات سمانه قائدی، ارزان و طولانی سفر کنیم

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید