حسن ملکی‌زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: تعداد بیماران بستری در بخش‌های بیمارستان‌های این استان به ۱۲۰ نفر کاهش یافت.

با فوت یک بیمار دیگر مجموع جانباختگان کرونا در بوشهر به ۲۱۲۷ نفر رسید

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، حسن ملکی‌زاده اظهار داشت: به منظور ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به هم استانی‌های و مسافران نوروزی برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته و مراکز بهداشتی و درمانی استان در حالت آماده‌باش هستند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اضافه کرد: تکمیل واکسیناسیون از دیگر مسائلی است که باید به صورت جدی دنبال شود.

تشریح وضعیت واکسیناسیون

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر میزان تزریق دوز اول واکسن کرونا در استان را ۸۴.۵ درصد عنوان کرد و افزود: ۷۸.۵ درصد افراد دوز دوم، و ۳۳.۵ درصد از افراد دوز سوم را دریافت کردند.

وی خواستار تزریق دوز سوم واکسن کرونا توسط همه افراد شد و ادامه داد: پوشش واکسیناسیون در کودکان پنج سال به بالا چهار درصد بوده است که انتظار می‌رود والدین در این زمینه اقدام کنند.

ملکی زاده متأسفانه تا کنون ۵ درصد از پرسنل ادارات هنوز اقدام به واکسیناسیون نکرده‌اند که از مدیر و رئیس ادارات مختلف خواهشمندم در این امر مهم اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: متأسفانه تا کنون ۱۷ درصد از اصناف مختلف واکسینه نشده‌اند که با توجه به تعطیلات در پیش رو هر چه سریع‌تر برای انجام واکسیناسیون به سالن‌های تجمیعی مراجعه کنند.

فوت یک بیماری کرونایی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به آخرین آمار کرونا در استان بیان کرد: طی شبانه روز گذشته ۳۳ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بستری شدند و ۴۶ نفر نیز با حال خوب از این بخش‌ها ترخیص شدند.

وی گفت: در حال حاضر ۱۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و ۱۱ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارد.

ملکی‌زاده از فوت یک بیمار کرونایی طی شبانه روز گذشته خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون دو هزار و ۱۲۷ نفر در استان بوشهر به علت ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر تعداد کل مبتلایان را ۱۰۲ هزار و ۷۸۳ نفر عنوان کرد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید