وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد این کشور به خرید نفت روسیه ادامه می دهد و امیدوار است تحریمها علیه صادرات نفت ایران لغو شوند.

استقبال ترکیه از رفع تحریم های نفتی ایران

به گزارش سلام نو به نقل از برنا؛ جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه ممنوعیت واردات نفت خام و فرآورده های نفتی روسیه را به تلافی حمله مسکو به اوکراین اعلام کرد. انگلیس اندکی بعد از اظهارات بایدن، اعلام کرد واردات نفت و فرآورده های نفتی روسیه را تا پایان سال ۲۰۲۲ متوقف می کند. 

وزیر انرژی ترکیه در حاشیه کنفرانس انرژی سراویک در هیوستون آمریکا گفت: جهان به نفت بیشتری نیاز دارد و این نفت باید از جایی، از آمریکا، از ونزوئلا، از ایران، عربستان سعودی یا هر جایی که لازم باشد، تامین شود. 

بایراکتار، وزیر انرژی ترکیه، گفت: ترکیه به راحتی نفت کشورهای دیگر را جایگزین نفت روسیه نمی کند و روسها تامین کنندگان قدیمی و مورد اطمینان بوده اند. ترکیه برای ۴۵ درصد از گاز، ۱۷ درصد نفت و ۴۰ درصد بنزین مورد نیازش به روسیه متکی است. 

ترکیه پیش از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ و احیای تحریمها، حدود ۲۰۰ هزار بشکه در روز نفت ایران را وارد می کرد. 

وزیر انرژی ترکیه درباره خرید نفت ایران گفت: واردات نفت ایران به یکباره صفر شد و اکنون ما نمی توانیم این بار در روسیه یک اختلال عرضه دیگر را داشته باشیم. 

ترکیه امیدوار است واشنگتن و تهران به زودی به توافقی دست پیدا کنند که زمینه لغو تحریمها را فراهم کند. 

بر اساس گزارش رویترز، بایراکتار گفت: امیدوارم مسئله ایران به زودی حل شود و در این صورت کنار آمدن با وضعیت عرضه برای ما بسیار راحت تر خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید