اداره اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرد که احتمالا دولت کره شمالی در نظر دارد آزمایش موشک های بالستیک قاره پیما و بمب هسته ای خود را از سر بگیرد.

کره شمالی قصد دارد به آزمایش های هسته ای روی بیاورد

به گزارش  سلام نو به نقل از ایرنا، اداره اطلاعات ملی آمریکا (DNI) در ارزیابی سالانه تهدیدات جهانی خود اعلام کرد که پرتاب های موشکی اخیر کره شمالی ممکن است زمینه ای برای بازگشت به آزمایش موشک های بالستیک قاره پیما و بمب هسته ای باشد. از سال ۲۰۱۷ تا کنون کره شمالی این آزمایش ها را متوقف کرده بود.

روز سه شنبه، تحلیلگران مستقر در آمریکا گفتند که تصاویر ماهواره های تجاری، انجام برخی ساخت و سازها در سایت آزمایش هسته ای کره شمالی را نشان می دهد. این سایت در سال ۲۰۱۸ بسته شده بود.

کارشناسان بین‌المللی همچنین گزارش داده‌اند که به نظر می‌رسد تأسیسات اصلی رآکتور هسته‌ای کره شمالی در یونگ‌بیون به طور کامل فعال شده است و به طور بالقوه سوخت اضافی برای سلاح‌های هسته‌ای ایجاد می‌کند.

گزارش اداره اطلاعات ملی آمریکا که به تاریخ ۱۸ بهمن تنظیم شده و پیش از جلسه استماع کنگره  امروز سه شنبه منتشر شد، می گوید که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به شدت پی گیر توسعه زرادخانه تسلیحات هسته ای و تحقیق و توسعه موشک های بالستیک خود است.

این بیانیه می‌افزاید که توسعه مستمر موشک‌های بالستیک میان‌برد و زیردریایی نشان‌دهنده قصد این کشور برای تقویت قابلیت حمل و نقل هسته‌ای است. به علاوه به نظر می‌رسد کره شمالی در حال آماده شدن برای پرتاب یک ماهواره جاسوسی است.

در این گزارش آمده است: «در دی ماه، کره شمالی زمینه‌سازی برای افزایش فعالیت هایش را آغاز کرد. آزمایش‌های پروازی بخشی از تلاش‌های کره شمالی برای گسترش تعداد و نوع سامانه‌های موشکی با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای تا برد آمریکا است».

این گزارش تاکید کرده است که ارزیابی خود را بر اساس اطلاعات موجود تا اول بهمن انجام داده است.

بدون تردید بازگشت کره شمالی به آزمایش های هسته‌ای یا به قول آمریکایی ها ICBM، دردسر بزرگی برای دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود؛ آن هم زمانی که او با بحران ناشی از حمله روسیه به اوکراین دست و پنجه نرم می‌کند.

بنا به گزارش رویترز، آمریکا و ۱۰ کشور دیگر روز دوشنبه از شکست شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت پرتاب موشک های کره شمالی در سال جاری ابراز تاسف کردند و اظهار کردند که این امر اعتبار این شورا و رژیم جهانی منع اشاعه را زیر سوال می برد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید