وکلای‌ ملت در مصوبه‌ای سازوکاری برای افزایش سرمایه دولت در بانک‌های دولتی فراهم کردند.

افزایش سرمایه دولت در بانک‌های دولتی

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، وکلای‌ملت در نشست علنی نوبت دوم امروز قوه مقننه و در ادامه بررسی موارد ارجاعی از کمیسیون تلفیق در بخش درآمدی لایحه بودجه، بند (هـ) تبصره 18 تصویب شد.

طبق این مصوبه، به دولت اجازه داده می شود تا سقف سیصد و پنجاه هزار میلیارد (350.000.000.000.000) ریال از سهام و سهم‌الشرکه خود در شرکت های دولتی و همچنین اموال منقول و غیر منقول را صرف افزایش سرمایه دولت در بانک های دولتی نماید.

**سازوکار مجلس برای تولید اشتغال در سال آینده

همچنین در این جلسه بهارستان نشینان، پیشنهاد سید شمس الدین حسینی نماینده تنکابن در بند الف تبصره 18 لایحه بودجه را بررسی کرده و در نهایت با این پیشنهاد موافقت کردند.
بر اساس این پیشنهاد، در بند الف تبصره 18 لایحه، منابع زیر جهت ایجاد و افزایش تولید اشتغال و کار آفرینی و ارتقای رشد اقتصادی اختصاص می یابد:

1-1 . مبلغ 850 هزار میلیارد ریال از ردیف 97550000 این قانون
2-1 . 20 درصد از اعتبار قانون استفاده متوازن از امکانات کشور و توزیع عادلانه و رفع تبعیض و ارتقای سطح مناطق کم تر توسعه یافته
3-1 . مبلغ 10 هزار میلیارد ریال از ردیف 101005 جدول شماره 8 این قانون
4-1 . وجوه مربوط به بند ز تبصره 7 این قانون
5-1 . بازگشتی منابع تبصره 18 سال 1400 که به ردیف 310602 واریز گردیده
6-1 . مولدسازی و منابع حاصل از فروش اموال منقول و غیر منقول مازاد در سطح ملی و استانی
7-1 . سهم استان ها از حقوق دولتی معادن و مازاد درآمد استانی

2- سازمان هدفمندسازی یارانه ها موظف است راسا نسبت به اختصاص و پرداخت باقی مانده مبلغ 320 هزار میلیارد ریال مندرج در ردیف 28 مصارف جدول  تبصره 14 قانون بودجه سال 1400 کل کشور که در سال مذکور اختصاص نیافته است و هم چنین مازاد منابع حاصل از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها نسبت به  منابع پیش بینی شده در جدول تبصره 14 این قانون را به حساب خزانه داری برای اهداف منظور در جزء 1 این بند واریز نماید. همچنین بند (و) تبصره 6 قانون بودجه سال 1398 در سال 1401 تنفیذ و وجوه آن به منابع این بند اضافه می شود. نرخ سود سپرده گذاری منابع مذکور حداقل یک درصد و نرخ سود اعطای تسهیلات متناسب با میزان مشارکت منابع سیستم بانکی صندوق توسعه ملی و صندوق نوآوری و شکوفایی تعیین می‌گردد.

انتهای‌ پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید