وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور در جریان حمله به اوکراین تاکنون ۱۸۱۲ هدف نظامی را منهدم کرده اند. این نشان دست‌یابی نسبی روس‌ها به اهداف حمله خود دارد.

روسیه: ۱۸۱۲ هدف نظامی در اوکراین منهدم شد

به گزارش سلام نو، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که نیروهای مسلح در جریان عملیات جاری در اوکراین تاکنون ۱۸۱۲ هدف و تأسیسات نظامی را منهدم کردند.

«ایگور کوناشینکوف» در بیانیه ای افزود که تاکنون ۶۵ مرکز فرماندهی و ارتباط نیروهای مسلح، ۵۶ سامانه دفاع هوایی اس - ۳۰۰، «بوک ام- ۱» و ۵۹ ایستگاه راداری اوکراین نابود شده است.

وی افزود که ۴۹ فروند هواپیما در زمین و ۱۳ هواپیما در آسمان، ۶۳۵ دستگاه تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۶۷ قبضه موشک انداز، ۲۵۲ عراده توپ و خمپاره صحرایی، ۴۴۲ دستگاه خودرو ویژه نظامی و همچنین ۵۴ پهپاد ارتش اوکراین هدف قرار گرفته و منهدم شده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که نیروهای مسلح این کشور به حملات و عملیات خود علیه مراکز و تاسیسات نظامی اوکراین ادامه می دهند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید