رئیس هیأت مذاکره‌کننده روسیه در بلاروس برای توافق هرچه سریع‌تر با اوکراین اعلام آمادگی کرد.

روسیه: آماده ایم هرچه سریع‌تر با اوکراین به توافق برسیم

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، «ولادیمیر مدینسکی» رئیس هیأت مذاکره‌کننده روسیه در بلاروس تصریح کرد که مسکو تمایل دارد هرچه سریع‌تر با اوکراین به توافق برسد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، مدینسکی امروز (دوشنبه) تصریح کرد، از آنجایی که هر ساعت از ادامه درگیری ها تلفات جدیدی را در میان سربازان اوکراینی به همراه دارد، مسکو علاقه مند است تا «در اسرع وقت» با هیأت کی‌یف به توافق برسد.

طبق این گزارش، وی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: «از آنجایی که در هر ساعت از ادامه درگیری، تلفاتی در بین شهروندان و سربازان اوکراینی به همراه خواهد داشت، ما مطمئناً به دستیابی به توافقاتی در سریعترین زمان ممکن علاقمند هستیم. البته این توافقات باید به نفع هر دو طرف باشد».

پیش از این، «یوری ووسکرسنسکی» کارشناس سیاسی بلاروسی نزدیک به سازماندهندگان مذاکرات روسیه و بلاروس به ریانووستی گفته بود که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین پس از گفت‌وگو با «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور اوکراین به هیأتی از کی‌یف دستور داد که برای مذاکره با هیأت روس عازم بلاروس شوند.

مدینسکی گفته است که اوکراین با مذاکره در منطقه گومل موافقت کرده است و یک هیأت روس در آنجا حضور دارد. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز اعلام کره است که پیش از توافق اوکراین، زلنسکی با لوکاشنکو تماس تلفنی داشته‌اند.

نشست میان هیأت روس و اوکراینی در شرایطی که هیأت روس در ابتدا روز گذشته برای مذاکره با اوکراین عازم بلاروس شد و پس از آن زلنسکی تصریح کرد که با برگزاری مذاکرات میان روسیه و اوکراین در بلاروس مخالف است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید