رهبر ساکن در تبعید مخالفان دولت بلاروس گفت: مردم ما در قرن بیست و یکم باید خودشان متوجه وضعیت باشند و پیام‌های تبلیغاتی را دنبال نکنند... من با اوکراینی‌ها ارتباط برقرار می‌کنم.

رهبر مخالفان دولت بلاروس از اوکراین حمایت کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر ساکن در تبعید مخالفان دولت بلاروس در مصاحبه ای با دویچه وله اظهارکرد، اکثر مردم کشورش "از این جنگ حمایت نمی کنند."

تیخانوفسکایا در ادامه این مصاحبه اظهار کرد، حمایت مینسک از روسیه، "دینی بوده که الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس از بابت حمایت کرملین از او پس از انتخابات ۲۰۲۰ این کشور، ادا کرده است."

تیخانوفسکایا در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ بلاروس با الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری فعلی این کشور رقابت کرد. بعد از این انتخابات و در پی اعلام پیروزی لوکاشنکو در آن، اعتراضات در بلاروس به راه افتاده، در حالی که مدت کمی بعد از انتخابات تیخانوفسکایا از بلاروس فرار کرده و در لیتوانی در تبعید زندگی می کند.

او در حالی در آن انتخابات به عنوان کاندیدای مستقل شرکت کرد که چندی قبل از آن سیارهی تیخانوسکی، شوهرش و از فعالان حامی دموکراسی، دستگیر شد.

تیخانوفسکایا به فیل گیل، مجری دویچه وله گفت که "بلاروسی ها این جنگ را نمی خواهند و دخالت بلاروس در این جنگ بدهی افتاده به گردن لوکاشنکو به خاطر حمایت روسیه از وی است."

رهبر اپوزیسیون بلاروس گفت: ما انتظار نداشتیم این جنگ اتفاق بیفتد. ما به آن اعتقاد نداشتیم... پوتین با [الکساندر لوکاشنکو] شریک شد و به اوکراین حمله کرد. و این بهایی است که لوکاشنکو به خاطر برخوردار شدن از حمایت کرملین در سال ۲۰۲۰ که به لوکاشنکو اجازه باقی ماندن در قدرت در این کشور را داد، پرداخت می کند.

اگر این مطلب برایتان جالب است احتمالا از مطالب زیر هم خوشتان می‌آید:

درخواست بورل از جامعه جهانی / برای پایان دادن حمله روسیه به اوکراین متحد شوید

جنگ اوکراین به درازا خواهد کشید

سلفی سرباز روس هنگام شلیک موشک به سمت اوکراین / فیلم

سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو احضار شد

پناهجویان اوکراینی روانه مرزهای لهستان شدند

تیخانوفسکایا گفت که در کنار مردم اوکراین ایستاده است و بلاروس نمی‌خواهد با همسایه خود بجنگد.

او اظهار کرد: من واقعاً می‌خواهم همبستگی خود با همه اوکراینی‌ها را اعلام کنم، زیرا برخی از مردم نمی‌خواهند بجنگند، به ویژه آنها نمی‌خواهند با اوکراین، کشور همسایه ‌ما، مردمی که دوستشان داریم بجنگند... ما البته می‌خواهیم با آنها دوست باشیم.

این رهبر اپوزیسیون بلاروس، در پاسخ به سوالی در مورد ادعای کرملین مبنی بر اینکه ماموریتش در اوکراین "زدودن هویت نازی" از این کشور است، گفت که مردم نباید به خود اجازه دهند تحت تأثیر "تبلیغات" قرار گیرند. او افزود این ادعا که مردم اوکراین هدف سواستفاده دولتشان قرار می گیرند، "غلط" است.

او گفت: مردم ما در قرن بیست و یکم باید خودشان متوجه وضعیت باشند و پیام‌های تبلیغاتی را دنبال نکنند... من با اوکراینی‌ها ارتباط برقرار می‌کنم. هیچکس از این که دولت اوکراین از آنها سوء استفاده می‌کند یا هر چیز دیگری شکایت ندارد. و البته این روایت، این پیام ارسال شده توسط روسیه هیچ چیز واقعی ندارد.

تیخانوفسکایا مدعی شد که اکثریت قریب به اتفاق مردم بلاروس از اقدامات روسیه حمایت نمی کنند. این در حالی است که نیروهای مسلح بلاروس در ضمن روند تجمیع قوای نظامی پیش از شروع حمله، در مانورهای نظامی در مقیاس بزرگ شرکت کرده بودند.

او اظهار کرد: می دانم که اکثر مردم از این جنگ و از مشارکت ارتش بلاروس در این جنگ حمایت نمی کنند. تنها ۱۲ درصد معتقدند که بلاروس باید سربازان خود را اعزام کند و تنها ۱۳ درصد از کمپین روسیه حمایت می کنند.

تیخانوفسکایا همچنین ادعا کرد، اگرچه از حمایت اتحادیه اروپا از مخالفان بلاروسی خشنود است، اما تحریم‌ها علیه کشورش خیلی دیر ارائه شدند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید