دوست وی پس از این حادثه او را به اتاق اورژانس برده و در آنجا از سوی پزشکان مورد معاینه قرار می‌گیرد. زمانی که او را به بیمارستان بردند، او تب داشت و ضربان قلبش روی ۱۶۶ ضربه در دقیقه بود.

غذای فاسد باعث قطع شدن انگشتان نوجوان آمریکایی شد / عکس

یک دانشجوی آمریکایی پس از خوردن غذای باقی مانده به عفونت باکتریایی مبتلا شد و انگشت دست و پایش را از دست داد.

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در اتفاقی عجیب، یک دانشجوی ۱۹ ساله آمریکایی پس از مصرف یک غذای باقیمانده چینی، هر دوپاها و تمامی ده انگشتان دستش را از دست داد و به بیماری سیپسیس کُشنده مبتلا شد.

ماجرا از آن قرار است که دوست وی شب قبل از این حادثه، یک غذای بیرون بر سفارش داده بود که شامل مرغ، برنج و رشته فرنگی می‌شد. این دانشجوی ۱۹ ساله بلافاصله پس از مصرف این غذای باقیمانده، احساس بیماری و استفراغ می‌کند و دچار لرز، ضعف، تنگی نفس، درد قفسه سینه می‌شود؛ همچنانکه رنگ پوست او نیز برگشته و به رنگ ارغوانی در می‌آید.

دوست وی پس از این حادثه او را به اتاق اورژانس برده و در آنجا از سوی پزشکان مورد معاینه قرار می‌گیرد. زمانی که او را به بیمارستان بردند، او تب داشت و ضربان قلبش روی ۱۶۶ ضربه در دقیقه بود.

بر اساس اعلام «مجله پزشکی نیوانگلند» که از قدیمی‌ترین مجلات پزشکی است و از سوی «جامعه پزشکی ماساچوست» در آمریکا منتشر می‌شود، این دانشجوی ۱۹ ساله، پس از خوردن یک وعده غذای باقی مانده رستورانی، دچار درد شکم و حالت تهوع شد.

غذای فاسد باعث قطع شدن انگشتان نوجوان آمریکایی شد / عکس

تصاویری از وضعیت بیمار

بر اساس این گزارش، درد شکمی و استفراغ به دنبال لرز و ضعف عمومی ایجاد شد و به تدریج اوضاع این فرد بدتر شده و درد قفسه سینه، تنگی نفس، سردرد و تاری دید نیز پدید آمد.

این دانشجو، پنج ساعت پیش از پذیرش، رنگ پوستش ارغوانی رنگ شده بود و دوست او برای ارزیابی وضعیت این بیمار، او را به بخش اورژانس بیمارستان برده بود. در بیمارستان و به هنگام بستری، وضعیت وی وخیم‌تر شد و در نتیجه این بیمار با هواپیما به «بخش مراقبت‌های ویژه» بیمارستانی دیگر انتقال داده شد.

پس از معاینه بیمار، پزشک متوجه شد او «پورپورا فولمینانس» ناشی از «بیماری مننگوکوک» دارد که سبب نکروز پوستی می‌شود و به سرعت می‌تواند به «نارسایی چند عضوی» منجر شود. بیماری مننگوکوک یک بیماری مسری باکتریایی است که توسط باکتری «نایسریا مننژیتیدیس» با میزان مرگ ومیر بالا ایجاد می‌شود.

این جوان ۱۹ ساله در نتیجه این بیماری، دو پایش از زیر زانو قطع شد و بخش‌هایی از تمام انگشتان دستش نیز قطع شد.

این بیمار دوره‌ای طولانی را با عوارض متعدد «مننگوکوکسمی برق آسا»، از جمله «نکروز دست و پا و قانقاریا در بیمارستان سپری کرد که منجر به قطع بخش‌هایی از تمامی ده انگشتش و دوپایش از زیر زانوانش شد.

غذای فاسد باعث قطع شدن انگشتان نوجوان آمریکایی شد / عکس

این دانشجوی ۱۹ ساله پیش از این رویداد هیچ آلرژی نداشت و تمام واکسن‌های دوران کودکی خود را نیز تزریق کرده بود. او تنها فراموش کرده بود دوز تقویتی واکسن بیماری «مننگوکوک» را که معمولا در ۱۶ سالگی تزریق می‌شود، تزریق کند.

منبع: مجله پزشکی نیوانگلند

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید