۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر: 55337592

تماشای طلوع آفتاب از این پارک، خاطره ای فراموش نشدنی است. در این ساحل اسکله کوچکی هم قرار دارد که شما را به میان آب‌های نیلگون این سواحل مرجانی زیبا هدایت می کند.

حقایقی درباره ساحل مرجان کیش

به گزارش سلام نو، پارک ساحلی مرجان که در مجاورت بازار مرجان واقع شده، یکی از زیباترین مراکز دیدنی کیش است که بازار مرجان را به دریا ارتباط می دهد. ساحل مرجانی کیش به سبب وجود مرجان‌هایی به اشکال مختلف و صدف‌های رنگارنگ و انواع حلزون‌ها و سنگ‌های دریایی که هر از گاهی آب خلیج آنها را به ساحل می آورد، چنان آبی و زلال است که هر موجود جنبنده ای را در داخل آب به راحتی می توان دید.

هرساله بسیاری از مسافران و ساکنین جزیره اوقات تفریحی خود را در کنار این ساحل می گذرانند و از مناظر زیبای کیش لذت می برند

از ساحل مرجانی تا قلعه وحشت در کیش

پارک ساحلی مرجان در شرق جزیره کیش قرار دارد که یکی از زیباترین ساحل‌ها به شمار می رود. ساحل نقره ای، آب‌های نیلگون و آفتابی درخشان جزیره کیش را به مروارید خلیج فارس تبدیل کرده است. مرجانها بعد از مردن به صورت سنگهای اسفنجی با روزنه هایی ریز همانند استخوان‌های سفید رنگی در می آیند که زیبایی خاصی را به ساحل می بخشند.

آلاچیق ها و محوطه سازی جذاب این پارک ساحلی فرصت مناسبی را برای بازدید کنندگان بوجود آورده که فارغ از شلوغی بازار به دیدار دریا و چشم انداز های زیبای طبیعت اطراف بیایند و در طول اقامت خود در جزیره کیش از این منطقه که دارای ساحلی بسیار زلال و شفاف می باشد دیدن کنند.

ساحل مرجان کیش: آدرس، عکس ها و مسیر رفتن به بهترین ساحل کیش

تماشای طلوع آفتاب از این پارک، خاطره ای فراموش نشدنی است. در ساحل آلاچیق های به صورت پراکنده وجود دارد و همچنین پیست دوچرخه سواری کیش نیز از این ساحل زیبا می‌گذرد. در این ساحل مرکز تفریحات دریایی هم برای تفریح بازدید کنندگان وجود دارد. از جمله امکاناتی که کلبه های غواصی ارایه میدهند غواصی در سواحل، جت اسکی، بانانا، شاتل و پاراسل می‌باشد که هر کدام به نوع خود جالب هستند. در این ساحل اسکله کوچکی هم قرار دارد که شما را به میان آبهای نیلگون این سواحل مرجانی زیبا هدایت می کند.

جزیره کیش به علت قرار گرفتن در آبهای آزاد از نظر ماهی تنوع بسیار زیادی دارد. ماهی‌های تزیینی و بسیار زیبا که در آب‌های حاشیه کیش غوطه‌ور هستند و وجودشان را از تماشاگران پنهان نمی‌کنند از جاذبه‌های استثنایی کیش به حساب می‌آید و می‌تواند مسافران را ساعت‌ها سرگرم تماشا و غذا دادن به ماهی ها کنند.

راهنمای سفر به ساحل مرجان | بگردم

اگر ملوانان کشتی عظیم الجثه یونانی می دانستند که تماشای غروب خورشید از روی عرشه کشتی در جزیره کیش چقدر زیبا و دل انگیز است، شاید خود نیز چون کشتی به گل نشستن را بهانه کرده و جزیره را ترک نمی کردند تا هر روز غروب در محل تلاقی شرق و غرب، شاهد مناظر وصف ناپذیری از عروس جزایر دنیا باشند چراکه این کشتی ۱۳۶ متری یکی از جاذبه های گردشگری کیش است که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را با اشتیاق به این جزیره زیبا می کشاند.
لازم به یادآوری است که این کشتی باری به وزن ۷۰۶۱ تن در سال ۱۳۲۲ در اسکاتلند ساخته شد و در ۴ مرداد سال ۱۳۴۵ در نزدیکی ساحل مرجانی کیش هنگامی که در راه سفر به کشور یونان بود گرفتار طوفان شد و به گل نشست که امروزه تبدیل به یکی از مکان‌های گردشگری ایران و جهان شده است.

ساحل مرجان کیش مجموعه ای با تفریحات و امکانات رفاهی فوق العاده

 حقایقی درباره مرجان‌ها:

- مرجان ها اکسیژن آب را تأمین می کنند و موجب شفافیت آن می شوند .
- مرجان‌ها فقط ۱% از بستر دریاها را پوشش می‌دهند .
- مرجان‌ها ۲۵% از تمام حیات دریا را در خود حفظ می‌کنند .
- بسیاری ازانواع ماهی‌ها در مرجان‌ها زند گی می‌کنند .
- هر کدام از مرجان‌ها یک اکوسیستم کامل هستند .
- در اقیانوس اطلس %۱۵ مرجان‌ها تجمع دارند که مجموعه‌ای از ۷۰ گونه مرجان می‌باشند . این مرجان‌ها محل زندگی ۵۰۰ نوع ماهی هستند .
- اقیانوس هند و آرام شامل % ۸۵ از ریف‌های جهان با ۷۰۰ نوع مرجان و ۴۰۰۰ گونه ماهی می‌باشند .
- بیش از ۸۰۰۰۰ گونه حیاتی در مرجان‌ها زندگی می‌کنند .
- مرجان‌ها ۶/۱ سواحل دریاها و خشکی‌ها را محافظت می‌کنند ،مثلا : جزیره های کم‌ارتفاع را در برابرخشم امواج و فرسایش دریاها محافظت می‌نمایند .
- هر یک متر مربع مرجان از نظر اقتصادی برابر ۴۷۰۰۰ دلار می‌ارزد .
- بزرگترین صنعت توریست جهان با جذابیت‌های طبیعی که ۱۰% از کل صنعت توریست را پوشش می‌دهند .
- از مرجان‌ها جهت تولید داروهای ضد سرطان و جهت پیوند استخوان استفاده می‌گردد .
- مرجان‌ها به غیر از غذا یک مکان برای زندگی موجودات دریایی هستند .
- این موجودات از قدیمی‌ترین اکوسیستم زمین هستند و جوان‌ترین مرجان‌ها ۱۸۰۰۰ سال عمر دارند.
- مرجان‌ها گونه‌ای از جاندارانند که نه گیاهند و نه جانور بلکه ماینرال نام دارند که از موادی به نام زوکسانتیلا تشکیل یافته‌اند.

ساحل مرجان کیش (از معرفی و امکانات تا موقعیت جغرافیایی) - دلتابان

نکاتی جهت جلوگیری از تخریب مرجان ها:

- از دست زدن به مرجان ها اجتناب کنیم .
- از شکستن و یا تخریب آنها جلوگیری نماییم .
- از قایقرانی در مناطق مرجانی خودداری نماییم .
- در مناطق مرجانی ماهیگیری ننماییم .
- در مناطق مرجانی لنگر نیاندازیم .
- در حین غواصی تجهیزات خود را در مکان‌های مناسب قرار داده تا از برخورد آنها با مرجانها جلوگیری نماییم .

منبع: تریپ یار 

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید