بیایید در دریای گردشگری غواصی کنیم و به برخی از مزایای سلامتی که محققان به طور علمی بررسی و تأیید کرده‌اند نگاهی بیندازیم.

مزایای سفر رفتن از دل پژوهش‌های علمی / از افزایش بهره‌وری تا درمان افسردگی

سلام نو-سرویس گردشگری: از نظر ذهنی، جسمی و عاطفی، می‌توانید از بستن چمدان‌ها و بازدید از مکان‌هایی که هرگز نرفته‌اید، چیزهای زیادی به دست آورید. سفر به دنیا فقط سرگرم کننده و هیجان انگیز نیست، بلکه تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد برای سلامت جسمی، ذهنی و عاطفی شما نیز بسیار مفید است.

با این حال، سفر به تنهایی کافی نیست. گالینسکی دریافته است که سفر مسافران بین‌المللی باید هدفمند باشند. او ادامه می‌دهد: (فرآیند کلیدی و حیاتی مشارکت چندفرهنگی، غوطه‌وری و سازگاری است. کسی که در خارج از کشور زندگی می‌کند و با فرهنگ محلی درگیر نیست، احتمالا نسبت به کسی که به خارج از کشور سفر می‌کند و واقعا در محیط محلی مشارکت می‌کند، از خلاقیت کمتری برخوردار می‌شود.)

بیایید در دریای گردشگری غواصی کنیم و به برخی از مزایای سلامتی که محققان به طور علمی بررسی و تأیید کرده‌اند نگاهی بیندازیم.

 سفر باعث افزایش شادی و رضایت می‌شود!

اکثر مردم هنگام سفر خوشحال‌تر هستند و البته لازم نیست نگران کار باشند. با این حال، یکی از نکات جالب توجه در یک مطالعه دانشگاه کرنل این است که افراد فقط با برنامه‌ریزی برای یک سفر، افزایش مستقیم شادی را تجربه می‌کنند.

همین امر در مورد مردان نیز صادق است. مردانی که به تعطیلات سالانه نمی‌روند، ۲۰ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ و ۳۰ درصد بیشتر در معرض خطر بیماری قلبی هستند.

سه روز پس از رفتن به تعطیلات، مسافران گزارش می‌دهند که احساس اضطراب کمتر، استراحت بیشتر و خلق و خوی بهتری دارند. این مطالعه نشان داد که انتظار برای گرفتن تعطیلات بسیار بیشتر از انتظار برای به دست آوردن یک دارایی فیزیکی است. بنابراین، مزایای سفر به خارج از کشور خیلی قبل از شروع سفر ، شروع می‌شود.

سفر خطر افسردگی را کاهش می‌دهد!

در حالی که مردم تمایل دارند از این موضوع در جامعه ما اجتناب کنند، متاسفانه افسردگی یک مشکل اساسی است. میلیون‌ها آمریکایی به طور منظم با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند و تجویز بیش از حد دارو برای افسردگی توسط پزشکان غیرمعمول نیست.

لوسرن، سوئیس: اگر هرگز به سوئیس نرفته‌اید، لوسرن اولین شهری است که می‌توانید تجربه کنید. این شهر که نزدیک به فرودگاه زوریخ است، جمع و جور و در عین حال پر جنب و جوش است. نه تنها جاذبه‌های زیادی در شهر وجود دارد، بلکه می‌توانید از مجموعه‌ای از مسیرهای پیاده روی در خارج از شهر لذت ببرید.

اوکلند، نیوزیلند: چه بخواهید در آتشفشان کایاک سواری کنید، یا در آبشار شنا کنید، یا با کوسه‌ها ملاقاتی داشته باشید یا با دوچرخه کوهستان در مسیرهای چالش برانگیز حرکت کنید، اوکلند هر چیزی را دارد که یک عاشق ماجراجویی می‌تواند درخواست کند. اوکلند همچنین شهری است که مملو از غذاها و سرگرمی‌های خوب است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید