نام محمداشرف غنی، رییس‌جمهور سابق افغانستان از سوی سازمان ملل متحد از فهرست سران دولت‌های جهان و ریاست دولت این کشور حذف شد.

حذف نام اشرف غنی از فهرست رهبران جهان از سوی سازمان ملل

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، خبرگزاری خامه پرس افغانستان امروز سه شنبه با اعلام این مطلب افزود که نام رولا غنی همسر اشرف غنی نیز، به عنوان بانوی اول افغانستان از این فهرست حذف شده است.

در گزارش آمده است: همچنین نام محمدحنیف اتمر به‌عنوان وزیر امور خارجه افغانستان نیز در فهرست سازمان ملل دیده نمی‌شود اما نام نصیراحمد فایق بعنوان سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل، در فهرست رئیسان نمایندگی‌های دیپلماتیک کشورها ثبت شده است.

این گزارش در حالی منتشر می شود که هفته گذشته خبرهایی مبنی بر برکناری نصیراحمد فایق توسط نامه محمد حنیف اتمر به سازمان ملل متحد منتشر شد که بجای وی ولی نعیمی معرفی شده اما سازمان ملل متحد این نامه حنیف اتمر را نپذیرفته است.

اکنون که افغانستان تحت تسلط گروه طالبان قرار دارد، سازمان ملل متحد نماینده معرفی شده طالبان برای کرسی افغانستان در سازمان ملل متحد را نپذیرفته و طالبان همچنان در تلاش برای اختیار گرفتن این کرسی هستند.

با گذشت بیش از شش ماه از حاکمیت طالبان بر افغانستان، آنها هنوز سفیری در سازمان ملل ندارند. کمیته تشخیص اعتبار سازمان ملل تصمیم‌گیری در این زمینه را به بعد موکول کرد. پذیرش سفیر به معنای رسمیت حاکمیت طالبان خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید