سیدجعفر تشکری‌هاشمی با بیان اینکه حداکثر ۵۰۰ تومان به نرخ کرایه مترو اضافه می‌شود، تأکید کرد: «خطوط متروی حومه شهر تهران (خط ۵) هم مشمول ۲۵ درصد افزایش می‌شود.

میزان افزایش قیمت بلیت اتوبوس و مترو در سال ۱۴۰۱ اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از هشمهری، دیروز در صحن پارلمان شهری بررسی و اعضای شورای شهر تهران با افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت مترو و اتوبوس موافقت شد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل در ابتدای جلسه گزارشی ارائه داد و گفت: «در جلسات مشترکی که با معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران داشتیم، افزایش ۴۰درصدی بلیت مترو و اتوبوس مطرح شد.

وی ادامه داد: اما باتوجه‌ به شرایط بد اقتصادی و اینکه استفاده‌کنندگان از حمل‌ونقل عمومی طبقات متوسط و ضعیف‌تر جامعه هستند، تصمیم گرفتیم لایحه با افزایش ۲۵درصدی ارائه شود و درخواست کردیم شهرداری از طریق به‌کارگیری روش‌های دیگر به‌دنبال جایگزینی جبران هزینه‌ها باشد.»

۵۰۰ تومان به نرخ کرایه مترو اضافه شد

سیدجعفر تشکری‌هاشمی با بیان اینکه حداکثر ۵۰۰ تومان به نرخ کرایه مترو اضافه می‌شود، تأکید کرد: «خطوط متروی حومه شهر تهران (خط ۵) هم مشمول ۲۵درصد افزایش می‌شود.

تشکری‌هاشمی افزود: در راستای صیانت از حقوق این مسافران نرخ کرایه خط تهران و کرج را به‌شرط اینکه مترو بتواند سازوکارهای فنی (نظام پرداخت مستقل) آن را فراهم کند، ۱۵۰۰ تومان پیش‌بینی کردیم.»

این عضو پارلمان شهری با اشاره به نحوه محاسبه نرخ مترو گفت: «به‌محض اینکه کارت بلیت مترو در دستگاه کارتخوان ایستگاهی کشیده شود، حداقل کرایه از کارت کسر و در زمان خروج از ایستگاه مقصد با کشیدن مجدد کارت،  مبلغ مسیر محاسبه می‌شود.

قیمت بلیت اتوبوس

اگر شهروندی اقدام به کشیدن کارت در پایان مسیر نکند یا زمان سفر بیش از ۲ساعت باشد، کرایه حداکثری محاسبه خواهد شد.»

به‌گفته تشکری‌هاشمی حداکثر پیمایش سفر با مترو ۳۰کیلومتر پیش‌بینی و نرخ کرایه هم براساس همین مقدار تعیین شده است، اما گاهی اوقات این پیمایش به ۶۰کیلومتر (کرج- تهران) می‌رسد؛ ازاین‌رو در ۳۰کیلومتر مازاد نرخ همان کرایه دوباره لحاظ می‌شود.

این عضو پارلمان شهری درخصوص افزایش نرخ بلیت اتوبوس هم گفت: «از آنجایی‌که ارقام در اتوبوسرانی متفاوت است، نرخ بلیت ۲۵درصد افزایش می‌یابد؛ به‌گونه‌ای که بلیت بی‌آرتی حداکثر به ۱۷۵۰تومان می‌رسد و برای سایر خطوط هم ۱۸۰۰تا ۲۲۵۰تومان پیش‌بینی شده است.

سرویس‌های دربستی هم‌ افزایش ۳۵درصدی خواهند داشت.»

میزان افزایش قیمت بلیت اتوبوس و مترو در سال ۱۴۰۱ اعلام شد

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید