رسانه های روسیه از اصابت چندین گلوله خمپاره به منطقه راستف روسیه خبر دادند که از اوکراین پرتاب شده است.

اصابت چندین گلوله خمپاره به خاک روسیه

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رسانه های روسیه ازجمله شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه و کانال تلویزیونی زویوزدا روز شنبه از اصابت چندین گلوله خمپاره به استان راستف در جنوب روسیه خبر دادند.

در گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه گفته شد: خمپاره ها توسط نیروهای اوکراینی پرتاب شده و کمیته پیگیری قضایی روسیه، تحقیقات در مورد این حوادث را آغاز کرده است.

با این حال تارنمای روسی لنتارو در گزارشی نوشت: تاکنون دو بار منطقه راستف ازسوی نیروهای اوکراین هدف تیراندازی قرار گرفته است و مورد اول اصابت گلوله خمپاره بود بعدازظهر امروز نیز یک گلوله آتشبار از نوع «گراد» (نوع پیشرفته آتشبار کاتیوشا) به منطقه تاراسوفسکی استان راستف اصابت کرد.    

شبکه دوم در گزارش دیگری گفت که گروه خبرنگاران راشاتودی عربی در منطقه زایتسووا در جمهوری مردمی دونتسک، هدف گلوله باران نیروهای اوکراینی قرار گرفت اما به افراد این گروه آسیبی وارد نیامد.

نیروهای اوکراینی در این حمله و نیز موارد دیگر از تسلیحات سنگین استفاده می کنند که مطابق توافقنامه منینسک بکارگیری آن منع شده است.

در همین حال ارتش اوکراین مدعی شد در گلوله باران شبه نظامیان روس تبار در منطقه دونباس یک نیروی نظامی اوکراینی کشته شده است.   

یک سرباز این کشور در گلوله‌باران جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه در منطقه دونباس در شرق کشته شده است.

براساس اطلاعات رسانه ها، این  نخستین سرباز اوکراینی است که در هفته های اخیر در منطقه مناقشه دونباس کشته شده است.

گزارش های رسانه های روسی حاکی است که گلوله باران مناطق جمهوریهای مردمی دونتسک و لوگانسک ازسوی نیروهای اوکراینی ادامه دارد و در این حملات از تسلیحات سنگین استفاده می شود.  

 در همین حال خبرگزاری ریانووستی امروز از دسترسی واحد تجسسی شبه نظامیان دونتسک به یک نقشه نظامی ارتش اوکراین خبر داد که در آن برنامه تهاجم به دونتسک نوشته شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید