حسن میرزاخانی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: بیش از یک میلیارد و ۲۱ میلیون دلار انواع کالای غیر نفتی تا پایان دی‌ماه امسال از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال، رشد داشته است.

صادرات یک میلیارد و ۲۱ میلیون دلار کالای غیرنفتی از استان مرکزی

به گزارش سلام نو، حسن میرزاخانی روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی، افزود: میزان واردات استان مرکزی را بیش از ۳۵۰ میلیون دلار بود که عمده این کالاهای وارداتی شامل مواد اولیه و تجهیزات خط تولید است که برای استفاده واحدهای تولیدی استان وارد شده است. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات حمایتی به خصوص در حوزه اشتغال روستایی و عشایری در استان جریان دارد و تفکیک شهرستانی تسهیلات تبصره ۱۸ نیز انجام و به نهادهای اجرایی ابلاغ شده و تسهیلات تبصره ۱۶ و رونق تولید تیز مطابق گذشته در استان پرداخت می‌شود.

میرزاخانی بیان کرد: بخشنامه معاون اول ریاست جمهوری، مشکلات ایجاد شده مربوط به واحدهای تولیدی را در خصوص نرخ گاز تا حدودی مرتفع کرد و شرکت گاز استان نیز وظیفه دارد بدهی‌های واحدهای تولیدی را تقسیط نموده و همکاری‌های لازم را داشته باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در پایان سال واحدهای تولیدی درگیر تامین اعتبارات لازم برای پرداخت حقوق، مزایای و عیدی کارکنان خود هستند از نهادهای خدمات‌رسان انتظار می‌رود همکاری‌های لازم را با این قشر داشته باشند. 

مسئول دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی نیز گفت: افزایش نرخ گاز از یک‌هزار و ۱۵۰ ریال در فرودین ۱۳۹۹ به پنج هزار ریال در اسفندماه سال جاری واحدهای تولیدی استان را با مشکلاتی مواجه کرده است.

حمیدرضا مهدی‌نیا افزود: مکاتبات و رایزنی‌های متعددی با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور و مجلس شورای اسلامی انجام شده و تلاش‌ها برای اصلاح این شرایط همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: برای تسهیل در امور تولیدکنندگان در پرداخت هزینه گاز، نشستی با مدیر عامل شرکت گاز استان برگزار و مقرر شد این نهاد نسبت به‌ تقسیط هزینه‌های مصرف گاز تولیدکنندگان که به واسطه افزایش چشمگیر در سال جاری به یک مبلغ سنگین تبدیل شده اقدام و در قطع گاز واحدهایی که تاکنون موفق به پرداخت هزینه گاز مصرفی اقدام نکرده‌اند، تعجیل نکنند و با این قشر همکاری کنند.

مسئول دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی اظهار داشت: همچنین مکاتباتی با مجلس شورای اسلامی و شورای ملی گفت و گوی دولت و بخش‌ خصوصی انجام و درخواست شد سال آینده نرخ پنج هزار ریالی گاز کاهش و با حداقل افزایش نداشته باشد. 

مهدی‌نیا اضافه کرد: با توجه به اینکه هر سال رقمی به حقوق کارگران اضافه می‌شود و واحدهای تولیدی برای تامین آن دچار مشکلاتی می‌شوند که گاهی دست به تعدیل نیرو می‌زنند، از دولت و مجلس انتظار می‌رود برای جلوگیری از این پدیده و از طرفی تامین منابع مالی واحدهای تولیدی نسبت به اجرای سیاست‌های تشویقی از قبیل بخشودگی‌های مالیاتی یا کاهش دریافت هزینه حق بیمه با واحدهای تولیدی همکاری کنند. 

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی و تنی چند از مدیران واحدهای تولیدی استان در این نشست حضور داشتند. 

۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید