جهانگیر شاهمرادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: از ماه گذشته تاکنون بیش از ۲۰۰۰ نفر به بیمه شدگان اجباری استان اضافه شده که نشان دهنده روند مناسب اشتغال در استان و عملیاتی شدن برنامه ریزی‌ها است.

اعلام نرخ ۸.۳ درصدی بیکاری در استان البرز

به گزارش سلام نو، جهانگیر شاهمرادی در حاشیه کارگروه اشتغال البرز که روز پنجشنبه ۲۸ بهمن در استانداری البرز برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی فرمانداران  تامین نیروی کار در شهرستان‌ها است.   بر همین اساس بنا شد نیروهای کار موجود توسط برای مهارت آموزی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره مند شوند و مقرری بگیران بیمه بیکاری در شهرستان‌های نیازمند نیروی کار به چرخه کار برگرند.

شاهمرادی تصریح کرد: با توجه به دستور و تاکید استاندار در مورد رصد مرتب وضعیت اشتغال در استان و بررسی شاخص‌های مشارکت اقتصادی، مقرری بگیران بیمه بیکاری و ساماندهی افراد جویای کار، جلسات تخصصی کارگروه اشتغال برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس آخرین آمار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نرخ بیکاری پاییز استان ۸.۳ درصد برآورد شده که از میانگین بیکاری کشور کمتر است.

وی ادامه داد: از ماه گذشته تاکنون بیش از ۲۰۰۰ نفر به بیمه شدگان اجباری استان اضافه شده که نشان دهنده روند مناسب اشتغال در استان و عملیاتی شدن برنامه ریزی‌ها است.

این مسئول با اشاره به توجه ویژه به مشاغل خانگی گفت: همچنین موضوع ساماندهی به مشاغل خانگی در شورای معاونین با حضور استاندار مطرح شد که افراد بتوانند خانواده را به محل درآمد تبدیل و اقتصاد خانواده را بهتر بچرخانند. از طرفی  زمینه اشتغال زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست فراهم شود که کمیته‌ای نیز برای این موضوع ایجاد شد. در واقع حرکت به سمتی است که فضای استان و جامعه به فضایی تبدیل شود که ایجاد درآمد برای افراد تسهیل شود.

شاهمرادی با اشاره به حمایت از سرمایه گذاری‌های مولد گفت: در حوزه تولید، کشاورزی و سرمایه گذاری کلان برنامه ریزی های زیادی داریم و در حال مدیریت هستیم. حمایت از سرمایه گذاری در زمینه کشاورزی دانش‌بنیان، سرمایه گذاری‌های صنعتی که متکی بر دانش روز هستند و می‌توانند قیمت تمام شده را پایین بیاورند و سرمایه گذاری‌هایی که می‌توانند منجر به تولید کالاهای صادراتی باشند در اولویت است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید